wat van een vriendin te verwachten?

• nieke

Hee hoi

Wat vinden jullie nou van het volgende…

Als een (goeie) vriendin van mij ziek is en ik weet dat ze het weekend alleen thuis is, zou ik altijd even bellen om te vragen hoe het gaat en om te vragen of ik langs moet komen, of ik kan helpen. Daar hoeft ze niet doodziek voor te zijn, ik zou dat sowieso doen als ik weet dat ze een beetje ziek is. Sowieso als iemand (misschien) in de problemen zit, zou ik vragen of ik kan helpen.

Omgekeerd heb ik het gevoel dat dat niet gebeurd. Mensen sturen wel een emailtje. Maar dan weet je toch nog niet hoe het gaat (al helemaal niet als ik niet reageer of als die ander zijn email niet meer checkt)? Ik geloof wel dat als ik zou bellen en ik zou zeggen: ik heb je nodig, kom je langs…dan komen ze vast langs. Maar uit zichzelf bellen doen ze niet. Ik zou dat wel doen… Ik heb de neiging om boos (en vooral teleurgesteld) te zijn omdat ik vind dat het dan niet de vriendinnen zijn zoals ik had gehoopt. Tegelijkertijd verwacht ik misschien wel teveel. Ik vind vrienden ontzettend belangrijk en zou alles voor ze doen. Misschien werkt het wel niet altijd zo bij anderen… Of moet ik explicieter zijn in mijn behoeftes? En niet verwachten dat ze mij bellen maar gewoon hen bellen als ik ze echt nodig heb…Bij mannen werkt het geloof ik wel zo… wellicht makkelijker. Maar het zou zo fijn zijn als je er niet zo expliciet om hoeft te vragen, maar dat ze uit zichzelf ermee komen…

• azalaia

Zo heb ik dit ook, vaak komt (kwam) alles van mij kant, maar als ik iets had dan interesseerde het niemand wat, leek het wel.

Onvoorwaardelijke liefde en vriendschap krijg je alleen van een dier, een hond, daar kom je nog wel achter mettertijd.

Groeten van azalaia.

• Dries

Volgens mij ligt dat aan je persoonlijkheid, ik weet het niet zeker hoor

Maar dat je toch wel op een bepaalde manier een stempel op mensen kan drukken ( talent ) Zo heb je ook weer mensen die je goed aanvoelen op punten die jou gelukkig maken en dat precies kunnen verwoorden andere geven weer invulling op dode momenten dat iets niet vastloopt ( humor ) en andere komen om bevestiging vragen.

Wat heeft dit met langskomen te maken of niet je voelt denk ik dingen anders aan dan andere. Op het moment wanneer je niet langs zou komen zie je dat je aan het veranderen bent, omdat misschien de ‘cultuur’ zo zou wezen met je vrienden dat er geen aandacht voor hoeft te wezen terwijl dat voor jou nature is,

Maar je voelt je dus niet vertrouwd met een goede gedachte , waar het goede ook hoort te vallen misschien is het wel teveel dubbelop dat het als reactie werkt ??

• nieke

boeh…ik geloof wel dat je inderdaad niet teveel moet verwachten… maar ik vind dat eigenlijk helemaal niet leuk… het zou het leven toch nog veel leuker maken? Iedereen lijkt nu zo op zichzelf…

het verschil met dieren is wellicht trouwens dat ze je echt nodig hebben, net zoals kleine kinderen waarschijnlijk…bij vrienden ligt dat subtieler misschien…

hmmm…

Groetjesss

(ik uhmm wilde trouwens tijdje terug nog vragen hoe het met je zoon was afgelopen…maar je emailadres deed het niet meer ofzo…)

• nieke

ha dries,

bedoel je dat iedereen anders is. en de één is goed in ‘attent zijn’ zeg maar, de ander is goed in een grapje maken en weer een ander is goed in weer iets anders? dus dat je voor verschillende momenten verschillende personen nodig hebt. En misschien ben ik wel goed in ‘verzorgen’ maar niet altijd even grappig bijvoorbeeld…:-) tja…dan mis ik nog die ene vriendin die altijd voor mij klaar staat…maar ja, misschien is dat mijn vriend dan wel… hihi tja..jeetje ingewikkeld.

moet gewoon niet zoveel verwachten van anderen…dat bespaart je in ieder geval de teleurstelling waarschijnlijk…

• Fred

Azalaia schreef :

Onvoorwaardelijke liefde en vriendschap krijg je alleen van een dier, een hond, daar kom je nog wel achter mettertijd.

————————

Klinkt wat teleurgesteld. Maar de hond is ook m.i. het beste wezen op aarde.

Het is jammer dat ik er geen ruimte voor heb, anders had ik er ook 1 genomen. :):)

Groet Fred

• Ron@ld

Vriendschap is als een zeepbel , …… blop weg vriendschap!!!

klinkt somber maar is helaas waar.

Groetjes

Ron@ld

• Fred

Erg grof gezegd.

Ik zou het wat subtieler formuleren.

Vriendschap is kwetsbaar … elke relatie overigens.

Het kan jaren duren om iets op te bouwen en in een paar seconde kapot gemaakt worden.

Omgaan met mensen is een kunst. Ik ben lerende, zal ik maar zeggen.

Groet Fred

• nieke

tja..het lijkt me zo leuk om, zoals toen je klein was, een “beste vriendinnetje” te hebben, die vlakbij woont, waarmee je alles deelt, lief ,leed, lol hebt etc. en voor de rest van je leven… maar ja, iedereen heeft nu zijn eigen gezin, baan, huis druk druk druk… waarschijnlijk moet je blij zijn met een “gewoon” goede vriendin waarmee het in ieder geval gezellig is als je elkaar spreekt…zoiets… en verder ook je eigen leven doen met huis, partner, baan etc…ofzo…

• Fred

nieke schreef:

>

> tja..het lijkt me zo leuk om, zoals toen je klein was, een

> “beste vriendinnetje” te hebben, die vlakbij woont, waarmee

> je alles deelt, lief ,leed, lol hebt etc. en voor de rest

> van je leven…

Tja, die goeie ouwe tijd. :):)

maar ja, iedereen heeft nu zijn eigen gezin,

> baan, huis druk druk druk… waarschijnlijk moet je blij zijn

> met een “gewoon” goede vriendin waarmee het in ieder geval

> gezellig is als je elkaar spreekt…zoiets… en verder ook

> je eigen leven doen met huis, partner, baan etc…ofzo…

Tja, zo gaat het ….en ja, als je dat al voor elkaar hebt dan heb je toch reden om tevreden/blij te zijn … want, het is niet vanzelfsprekend.

Er zijn mensen op de wereld die het aanzienlijk slechter hebben.

Groet Fred