wat van een vriendin te verwachten?

• wana

er zijn geen vast omlijnde wetten voor hoe t hoort in een vriendschap.

iedereen denkt anders.

nare dingen los ik altijd in mn eentje op en had dus t idee dat ik een vriendin die een moeilijke tijd doorging en daardoor met rust liet haar daarmee een plezier deed.

tot ze naar me kwam en vertelde over haar teleurstelling in mij.

nu na jaren vriendschap is duidelijk dat gewoon eerlijk vertellen hoe jij je voelt en wat je van de ander zou willen of verwacht voor ons het beste werkt.

we zitten volkomen verschillend in elkaar en dan is openheid en eerlijkheid het duidelijkst,we kunnen t niet vanelkaar ruiken!

gewoon zeggen dus en t bij jezelf houden,geen verwijten van jij doet dit of jij dat, maar beginnen met ik voel me zus en van jou wil ik zo..

• nieke

ja, je hebt gelijk..verwachtingen kunnen zo verschillend zijn he… dat is bij ons ook wel… thanks! :-)

• nieke

He Wana,

Wat ik me nog afvroeg, als jij gewend ben dingen in je eentje op te lossen, betekent dat dan dat jij haar ook minder nodig hebt? Maakt dat de relatie niet ongelijkwaardig? Die vriendin van mij is ook veel meer op zichzelf, en het idee dat ze mij dus eigenlijk niet nodig heeft, en ik haar wel…is niet zo leuk… Hoe ervaar jij dat?

• azalaia

Fred schreef:

>

>

> Azalaia schreef :

>

> Onvoorwaardelijke liefde en vriendschap krijg je alleen van

> een dier, een hond, daar kom je nog wel achter mettertijd.

> ————————

>

> Klinkt wat teleurgesteld. Maar de hond is ook m.i. het beste

> wezen op aarde.

> Het is jammer dat ik er geen ruimte voor heb, anders had ik

> er ook 1 genomen. :):) aldus Fred

>

> Groet Fred

————————————————————————–

klopt Fred, klinkt teleurgesteld, maar zoals het gaat in deze wereld, met de mensheid, de dierenwereld, flora en fauna, zeeën, ijskappen etc……stelt me teleur….ik hoor gewoon niet in dèze wereld, maar in een andere wereld met andere mensen dat beter past bij mijn denkwereld.

Ik heb de wereld niet gemaakt, maar de wereld heeft wel mij min of meer gevormd.

Ik ben wat harder geworden, was dat vroeger nooit, als er een ongeluk gebeurt b.v. man rijdt ree aan op een bospad, dan denk ik als eerste hoe zou het met die ree zijn afgelopen en of die man iets is overkomen, komt niet eens in me op en dat bedoel ik nu met harder zijn geworden.

En toch heb ik veel gevoel voor mensenlijk verdriet (gelukkig).

Groeten van azalaia.

• azalaia

Mijn schoonzoon bedoel je, dat je dit nog herinnert, geweldig geheugen heb jij….

Hij gaat naar een psycholoog om te leren een paar schokkende ervaringen in zijn leven te verwerken o.a. de dood van zijn moeder waar hij toen niet bij was omdat hij in Nederland was en zij in Togo; hij heeft geen afscheid kunnen nemen en had als oudste zoon alles moeten regelen dat nu niet kon. Zijn moeder die zoveel voor hem betekent heeft en hij voor haar. Volgens mij staat mijn e-mailadres weer bij mijn info.

Groeten van azalaia.

nieke schreef:

(ik uhmm wilde trouwens tijdje terug nog vragen hoe het met

je zoon was afgelopen…maar je emailadres deed het niet meer

ofzo…)

• azalaia

Wat vreemd, mijn info is er weer uit gehaald, staat nog wel op 15 juli 2006.

azalaia.

• nieke

He Wana,

Ik heb maar tegen dat vriendinnetje gezegd (of liever: gemaild…gevaarlijk, maar ja, we mailen nogal veel) dat ik had gehoopt dat ze even zou bellen om te vragen of ze kon helpen. Ik kreeg oprechte excuses terug, dat ze er niet aan had gedacht…omdat ze er zelf misschien minder behoefte aan zou hebben of meer gewend is zelf bij familie aan te kloppen en niet zo bij vrienden… maar sorry sorry zei ze… dat het niet zo aardig was geweest…dat is toch wel weer fijn! Nou doeiii

• wana

wow! zo zie je maar weer.

ik zag het zelf bij ons niet eens zo dat ik haar minder nodig had trouwens..maar meer op andere momenten en voor andere dingen (lekker een bakkie ergens in de stad en vooral veel leuke dingen uitwisselen)

ook het woord ongelijkwaardig was niet in me hoofd opgekomen,dat hou ik nooit zo bij of zo..ook een vriendin die dat bijv bijhoudt met bellen zo van: ik belde jou laatst en nu moet jij weer.

ik denk dat ik ook wel erg op mezelf ben en misschien geen goeie vriendin.

de vriendinnen die ik heb accepteren dat gelukkig van me en weten hoe ik ben.

er is geen vast omlijnde tijd waarin we contact houden,soms drie keer in de week dan weer drie weken niet.

als er écht iets is ‘dwing’ ik mezelf te bellen ik besef hoe belangrijk en waardevol dat is en dat steun en troost ontvangen geen zwakte is..tja..helaas is dat van huis uit meegekregen en probeer ik af te leren en heb mn vriendinnen om te helpen daarbij!

super voor je dat het zo liep bij je vriendin,zo zie je maar, eerlijk zeggen wat je voelt en wilt rules!!

• Annelies E

Een goede vriend(in)

gaat door dik en dun

Ik heb er al 30 jaar een

We zijn er voor elkaar in voor en tegenspoed

Het is een wisselwerking

Maar dat lukt heus niet altijd

Zo,n iemand tegen te komen

Sterkte