Oppervlakkigheid

• Fred

Wat vinden jullie nou van oppervlakkigheid? Kijken jullie oudere jongeren :):) en mensenkenners :) nou ook nog veel naar uiterlijk vertoon, of zijn jullie dat stadium inmiddels gepasserd? Met mensen en/of goederen?

——————————-

Design voor jongeren belangrijker dan kwalitiet.

keuze voor een (nieuwe) telefoon is de prijs voor 50 procent van de jongeren het meest belangrijk. Daarnaast zijn het design van de telefoon (49 procent) en een goede kwaliteit van de telefoon (48 procent) zeer belangrijk. In 2005 vonden de jongeren het design nog belangrijker (54 procent) dan de prijs (47 procent). Minder belangrijk voor de keuze van een telefoon vinden de jongeren een goede klantenservice (6 procent), garantie op de telefoon (6 procent) en het feit dat een telefoon wordt aanbevolen in tests (7 procent) of door het winkelpersoneel (8 procent).

Een grote meerderheid van de jongeren (84 procent) is tevreden over het abonnement dat ze op dit moment bezitten, 7 procent is ontevreden. In vergelijking met 2005 is het aandeel tevreden jongeren gedaald met 3 procent (in 2005 87 procent tevreden).

Luide telefoongesprekken zijn voor 47 procent van de jongeren een bron van ergernis met betrekking tot mobiel telefoongebruik. Ook een irritante ringtone vinden veel jongeren (46 procent) ergerlijk. Andere zaken waar jongeren zich, weliswaar in minder mate, aan ergeren, zijn onder meer slecht bereik (40 procent) en het ongewild moeten meeluisteren met andere gesprekken (38 procent).

• wana

wacht maar,ik ben er van overtuigd dat die overvoering en rage van nieuw mobieltje niet t eeuwige leven heeft.

die generatie zal op een gegeven moment een hang naar autenthiek,vintage puur en duurzaam krijgen. hoe eenvoudiger hoe functioneler hoe beter.

en er zijn er die het nooit leren,die zijn pas arm.

die constante aanvoer van ‘voorverpakt vermaak’ gaat vervelen en verliest aan interesse.

• azalaia

Hallo wana, vergeet niet dat er steeds nieuwe jongeren bij komen, jonge tieners die het laatste van het laatste willen hebben als ze hun eerste telefoontje kopen.

Dat de jongeren van nu straks ouder zijn geworden en een andere misschien betere kijk op het leven hebben gekregen, die gaan denk ik meer voor kwaliteit en niet meer zo voor het uiterlijk vertoon, alhoewel mooi uiterlijk en kwaliteit best goed samen kunnen gaan, zeker van de nieuwste generatie mobieltjes.

Groeten van azalaia.

• Hans

Ik zie niet wat dit met oppervlakkigheid te maken heeft?

Het zijn zaken die jongeren blijkbaar belangrijk vinden en ouderen niet. Maar dat is volgens mij van alle tijden, nu zijn het de mobieltjes, vroeger waren het andere zaken maar het principe is volgens mij altijd hetzelfde.

Andere interesse, andere belevingswereld, generatiekloof. En dat is maar goed ook.

• Fred

Hans schreef:

>

> Ik zie niet wat dit met oppervlakkigheid te maken heeft?

Dat is niet zo mooi, Hans. :):)

> Het zijn zaken die jongeren blijkbaar belangrijk vinden en

> ouderen niet.

De jongeren vinden het uiterlijk (de oppervlakte) belangrijker dan de kwaliteit, van in dit geval een mobieltje.

Maar dat is volgens mij van alle tijden, nu

> zijn het de mobieltjes, vroeger waren het andere zaken maar

> het principe is volgens mij altijd hetzelfde.

> Andere interesse, andere belevingswereld, generatiekloof.

En> dat is maar goed ook.

Uiteraard.

Groet Fred

• Annelies E

Wij gaan vooral voor duurzaamheid

Ook uit oogpunt voor schoner milieu

Niet te gauw weer opdoeken

Kleding ook wat tijdloos

Niet te veel wat in de mode is

Is vaak weer over na een seizoen

• Hans

Waarschijnlijk vinden velen (en niet alleen jongeren) het uiterlijk van het mobieltje ook een kwaliteit!

• Fred

Hans schreef:

>

> Waarschijnlijk vinden velen (en niet alleen jongeren) het

> uiterlijk van het mobieltje ook een kwaliteit!

Hahaha, jij laat je ook niet snel uit het veld slaan. Tja, het is maar hoe je het formuleerd. Hoe oudere (jongeren) er over denken stond er helaas niet bij.

Dat soort onderzoeken richt zich doorgaans op jongeren, dat is toch de belangrijkste doelgroep van de mobieltjes industrie.

Groet Fred

• azalaia

Dat klopt, veel jongeren hebben er 2 of zelfs 3 en elk half jaar komt er weer een nieuwe en wordt de ‘oude’ doorverkocht.

Maar ook oudere personen hebben mobieltjes, het is al net zo gewoon geworden als het hebben van een tv en dvd speler.

Alleen mensen van boven de 80 zijn in de minderheid, die zijn niet zo gewend om om te gaan met dit soort van electronica en dat kan ik mij goed voorstellen.

Ik heb zelf al 10 jaar een mobieltje, wat ik nu heb is mijn derde een gewone nokia 3510i, maar wel met een nieuwe blingbling cover er omheen, het oog wil ook wat ;)

Groeten van azalaia.

• Fred

Voor mij heeft “ongebondenheid” prioriteit. Ik liet me een paar jaar terug bijna verleiden tot een gratis toestel met videocamera en alles erop en eraan, met abonnement. Ik koos toch maar voor een Nokia 3310 prepaid. Functioneel en ongebonden. Misschien wat duurder bellen maar dat is het me waard.

En ik vindt ook een redelijk design. Passend bij mij als volwassen jongere. :):)

Groet Fred