Wat vinden jullie nou van oppervlakkigheid? Kijken jullie oudere jongeren en mensenkenners nou ook nog veel naar uiterlijk vertoon, of zijn jullie dat stadium inmiddels gepasserd? Met mensen en/of goederen?
——————————-
Design voor jongeren belangrijker dan kwalitiet.
keuze voor een (nieuwe) telefoon is de prijs voor 50 procent van de jongeren het meest belangrijk. Daarnaast zijn het design van de telefoon (49 procent) en een goede kwaliteit van de telefoon (48 procent) zeer belangrijk. In 2005 vonden de jongeren het design nog belangrijker (54 procent) dan de prijs (47 procent). Minder belangrijk voor de keuze van een telefoon vinden de jongeren een goede klantenservice (6 procent), garantie op de telefoon (6 procent) en het feit dat een telefoon wordt aanbevolen in tests (7 procent) of door het winkelpersoneel (8 procent).
Een grote meerderheid van de jongeren (84 procent) is tevreden over het abonnement dat ze op dit moment bezitten, 7 procent is ontevreden. In vergelijking met 2005 is het aandeel tevreden jongeren gedaald met 3 procent (in 2005 87 procent tevreden).
Luide telefoongesprekken zijn voor 47 procent van de jongeren een bron van ergernis met betrekking tot mobiel telefoongebruik. Ook een irritante ringtone vinden veel jongeren (46 procent) ergerlijk. Andere zaken waar jongeren zich, weliswaar in minder mate, aan ergeren, zijn onder meer slecht bereik (40 procent) en het ongewild moeten meeluisteren met andere gesprekken (38 procent).