middel tegen vliegangst

• Riéd

Ik heb ontzettende last van vliegangst maar toch wil ik dit jaar weer op vakantie.

Vorig jaar begon mijn misselijkheid en overgeven op het vliegveld en eindigde pas nadat ik geland was. Toch wil ik hierdoor niet mijn vakanties laten verpesten. Ik heb de huisarts gebeld voor een kalmeringsmiddel en een slaapmiddel voor in het vliegtuig omdat mijn reis 15 uur gaat duren en ik dan niet 15 uur in angst hoef te zitten maar die wilde mij niets voor schrijven. Ik moest maar iets homeopatisch gaan proberen. Weet iemand een homeopatisch middel die mij zou kunnen helpen? Ik hoor verschillende verhalen en middelen maar ik heb niemand gesproken die hier ervaring mee heeft. Weten jullie misschien een goed middeltje dat helpt?

Alvast bedankt

Groetjes Riéd

• Riéd

ja ik weet dat ik eigelijk naar een psycholoog moet gaan maar ik heb daar niet zulke goede ervaringen mee en een vliegangst cursus is verschrikkelijk duur en wordt niet vergoed door mijn verzekering, daarom wil ik gewoon een hulpmiddel tegen de stress

• Ad

Is een cursus misschien iets voor je ? Ik heb even gegoogled en kwam veel tegen. Medicijnen zijn maar hulpmiddel en het lijkt me beter om zonder medicijen lekker te kunnen vliegen.

Ik vind vliegen heerlijk: je wordt min of meer verwend en het is al een stukje van je vakantie

• Ad

Oke op de ksoten heb ik niet gelet. het is jouw keuze. In ieder geval sterkte. Probeer te denken dat het al een soort vakantie is. Het schijnt, dat uit onderzoek gebleken is, dat het vliegtuig relatief het veiligste vervoermiddel is.

• azalaia

Volgens mij helpen homeopatische middelen helemaal niet, en als het al helpt dan was dat suggestie. Heb hiere eens een uitgebreide documentaire over gezien.

Angst zit ook tussen je oren, maar is wel heel vervelend. Vliegen is de veiligste manier om je te verplaatsen, maar ja, met dit soort van redeneringen hoef ik niet aan te komen bijiemand die bang is voor vliegen.

Niet vliegen en een vakantie uitzoeken die je per trein kan afleggen, desnoods verschillende treinen en in de tussenstops blijf je een paar dagen op de plaats van bestemming. Dit kan alleen in Europa, wil je naar Australië of Nieuw Zeeland, ja, dan zit er niks anders op dan toch maar te gaan.

Als jij slaapmiddelen wil gaan innemen zal je naar de dokter moeten met de klacht dat je zo slecht slaapt en ga niet zeggen dat je dit nodig hebt om relaxed in het vliegtuig te stappen en er relaxed weer uit te komen en bedenk ook dat je weer terug moet.

Weet je niet iemand uit je familie of kennissen waar je wat tabletjes van kan krijgen?

Toch zou ik oppassen met deze troep, je weet nooit hoe je er op reageert in de lucht en dan is het middel ergere dan de kwaal.

Nou, verzet je en ga gewoon.

Laat nog iets van je horen.

Groeten van azalaia.

• Stephanie

Hoi,

Ook ik ben altijd erg bang geweest om te vliegen, maar sinds bijna twee jaar ben ik hlemaal over mijn vliegangst heen. Om hiervan af te komen heb ik het boekje “Help, ik moet vliegen” gelezen, ik ben een dagje naar Schiphol geweest (in de veronderstelling dat ik zeker een vliegtuig neer zou zien storten, maar uiteraard gebeurde dat niet ;-)) en ik ben gaan kijken in het luchtvaartmuseum in Lelystad, waar ze o.a. uitleggen hoe een vliegtuig in de lucht kan komen en nog belangrijker, kan blijven tijdens de vlucht. Dit alles samen heeft mij van mijn vliegangst afgeholpen en sindsdien geniet ik van heerlijke vliegvakanties over de hele wereld! De schrijver van het boekje is volgen mij Diekstra. In die tijd heb ik het geleend op de bibliotheek. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Suc6 ermee.

Stephanie

• Angie

Ik heb ook hele erge vliegangst, het is inmiddels zo erg geworden dat ik helemaal niet meer wil vliegen. Ik kan je mededelen dat als je echt bang bent Oxazepam ook niet meer helpt, ik kan het weten ik heb het namelijk iedere keer geslikt voordat ik ging vliegen en het deed helemaal niks.

Heb van alles geprobeerd, ben heel vaak gevlogen ook vaak alleen maar de angst leek er alleen maar iedere keer erger door te worden.