Sinds twee weken is het uit tussen mij en mijn vriendin. Er zijn wat dingen gebeurd dat niet goed bleek te gaan. Er waren irritaties. Sinds het uit is hebben we al meerdere malen gesproken met elkaar. Over wat er fout ging en gaat en hoe dat op te lossen. Over bepaalde zaken zijn er meningsverschillen. Zij doet soms teveel haar eigen weg, ik kom soms ongeintresseerd over onbewust. Hier hebben we er dus meerdere keren over gepraat. Ik wil daar best rekening mee houden. Als zij dat dan ook maar doet! Ik moet haar soms meer afremmen zegt ze. Dat is misschien waar, want soms ben ik veel te lief. Ik wil daar rekening mee houden. Dat zijn eigenlijk de knelpunten. Maar bij elk gesprek worden er dingen bijgehaald en dat bevorderd niet. Daardoor is het weer huilen enz.
Na het praten zijn we weer aan het knuffelen en zoenen en soms blijven we bij elkaar slapen. De andere dag ontbijten we, praten we wat enz. en dan voelt het net of we een stelletje zijn.
De gevoelens tussen ons zijn er, we willen allebei opnieuw beginnen, maar zij wil nog bedenktijd. Dat snap ik best.
Maar wat kunnen we nu het beste doen? Alle discussies vergeten en gewoon opnieuw beginnen (we maken het ons te moeilijk)en als er dan een irritatie ontstaat even uitpraten?
Of allebei ons eigen leven leiden? Als gewone vrienden verder gaan?
Wat denken jullie dat het beste is?
Want op deze manier maken we het ons erg moeilijk.
Ik wil gewoon duidelijkheid.
Victor