Hoe los je computerstress op?

• Jama

Krijgen ook jullie weleens stress door je computer? Door problemen met software of hardware? En hoe of waar vind je dan de oplossingen voor die computerproblemen?

• Tineke

haha ja dat herken ik ja! als er maar iets geks is op mn computer begin ik gelijk al met verwijten toe naar mn kinderen over wat ze nu weer gedownload hebben….

maarre ik lees ff geinterreseerd mee

• Jama

Tineke,

Zowiezo is het nodig om een goede antivirusscanner en firewall te hebben tegen besmetting van je pc.

• azalaia

Zo af en toe de hele schijf wissen nadat je de belangrijkste dingen hebt opgeslagen. Als alles eraf is, ben je schoon, en voordat je alles, zoals Windows Media Player 11 er weer opzet, installeer je een virusscanner zoals avast, dat is gratis van internet te plukken en het schijnt een goede scanner te zijn.

En dan doe je de rest ( ben je een middagje mee zoet ) en moet je van alle problemen zijn verlost.

Groeten van azalaia.

• Ad

schoonmaken helpt tegenwoordig ook niet meer. Beter de belangrijkste bestanden opslaan op cd-rom en een nieuwe harde schijf er in zetten. Maar je hebt kans, dat bij het kopieren ook virussen meegaan

• Birmaantje

Bijna nooit last van.

Loopt niet vast, geen virussen.

Maar kan me wel voorstellen dat je hartstikke kwaad wordt als hij niet doet wat jij wil.

Gr.

Birmaantje

• Ellen XL

Gewoon wat vriendelijke woordjes prevelen tegen de computer, affirmeren dat ie het altijd goed doet en zelf heb ik een grote mooie bergkristal op de computer gelegd.

Sindsdien doet de computer het altijd goed, haal ik de bergkristal weg dan loopt hij vast.

Ik had eerst security maar daar werd de computer alleen maar slechter en langzaam van.

Ik heb alle overbodige bestanden (zoals de security) er af gehaald.

Gevoelige bestanden zet ik op een discette en verder doe ik niets wat voor welke hacker dan ook interessant is.

Nou mijn computer bijna 7 jaar oud, werkt geweldig!

Groetjes van Ellen

• Ad de Beer

Gewoon even lief tegen hem praten. Als hij stout blijft even dat toetsenbord door de monitor rammen.

Dus, gewoon behandelen als een mens.

Ad de Beer

• Tineke

ik scheld en vloek nooit maar als de pc raar doet doe ik dat dus wel…..maar ja,..tis ook wel een heel belangrijk ding geworden voor mij,…kan niet meer zonder

• azalaia

Ik herken het, amusements-pc-verslaving :D

Groeten van azalaia.