Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, vindt het zelf nog erg ingewikkeld en weet ook niet of ik het kan vertellen aan mijn therapeut.Bang dat ik mss dan daadwerkenlijk voor gek wordt versleten en de verkeerde behandeling zou gaan krijgen. Mss ben ik ook wel bang dat alles een grote waanidee is die ik mezelf heb aangepraat.
Ik heb het gevoel dat ik mezelf, wie ik dus werkelijk ben of kan zijn gevangen houd. Soms lijkt het wel ben ik vrij en het bevalt mij dan wel. Het is iemand die veel meer kan en veel meer mogelijkheden heeft. Dan lijkt of alles makkelijk gaat en dat ik alles kan begrijpen, mijn geheugen als een spons alle informatie in zich opneemt die op hem afkomt. Die dagen zijn er, maar grote deel van de tijd ben ik diegene die zwaar en hard moet knokken om me te concentreren, niet moe te zijn, dingen goed in mij op te nemen en hard werken voor mijn hbo studie.
Het is deprimerend als je weet dat er ook een deel van mij aanwezig is die het veel gemakkelijker zou kunnen hebben als die eenmaal echt vrij is.
Het geeft mij het gevoel dat ik dan niet meer te stoppen zou zijn.
Ik weet niet wat ik hier mee aan moet en wat ik ermee kan doen maar wil zo graag vrij zijn en eindelijk diegene zijn die ik behoorde te zijn.