beste lezers,
hierbij de volgende vraag…misschien een beetje een vreemde maar neem even de tijd om te lezen..
ik heb op 19 jarige leeftijd mn vader plotseling verloren..in die periode waren mijn vader water en vuur en hadden een haat liefde verhouding..en nu…14 jaar later, besef ik dat we juist zoveel op elkaar leken..qua geest, denkwijze,karakter en uiterlijk. Volgens vele ben ik een copie van mn vader.
Hoe ouder ik word hoe meer levensvragen. Ik heb na het overlijden van van vader een redelijk turbulent, heftig en vrijgevochten leven…ik haal fysiek,mentaal het maximale wat erin zit.
Juist nu merk ik dat ik op(uit) geleeft ben…ik heb alles eruit gehaald wat er te behalen viel..onverwachts wordt ik nu pappa…en juist nu merk ik dat ik mijn vader vreselijk veel mis….ik kan er nu..na 14 jaar..erg emotioneel van worden..ik barst van de vragen aan mn vader. met mn moeder heb ik een oppervlakkige..slechte relatie…ik stel me contineu de vraag ..aan wie moet ik de kleine laten zien..ik zou juist willen dat mn vader hem zou zien..zou hij trots zijn, etc
Om meer duidelijkheid te krijgen in mn eigen ik ben ik ( met lood in de schoenen) naar een psycholoog gegaan. Conclusie…bewijzingsdrang, een hoog vermogen om beslissingen te overdenken en af te wegen en langs 100 kanten te belichten..maar emotioneel zwak..(beschermingsmechanisne..???)….
anyway…wie heeft er ervaring en herkend deze dingen…