depressies

• liekske76

Gisteren heb ik mijn gedrag weer eens bekeken van de afgelopen dagen en merk ik dat ik de strijd weer eens aan het verliezen ben tegen een depressie en dat ik me er weer midden in bevind. Daarnaast bedacht ik net dat ik als kind al geregeld had dat ik geen zin had om te gaan slapen of om uit bed te komen. Dat ik toen al met gedachten en hoop rond liep van dat er iets ernstigs mij zou overkomen, zoals een ongeluk of ernstige ziekte. Toen ik dat bedacht schrok ik eigenlijk wel, vooral omdat ik nu weet dat ik het niet altijd onder controle heb. Paar weken terug toen er iemand veel druk doormiddel van ruzie op mij begon uit te oefenen, kwamen die gedachten weer terug. Bij mij moet je niet zoiets zeggen ik wou dat ze je die avond hadden neergestoken. Dan gaat er onmiddelijk bij mij een schakelaartje om en ja wat als het nou echt zou gebeuren, met de plan hoe zou ik dat moeten bewerkstelligen?

Ook daar schrok ik heel erg van omdat ik dacht dat ik ervan af was, kom ik er ooit nog vanaf en wat is het eigenlijk dat ik het al van kindsaf aan last van heb

Ik schaam me er eigenlijk voor net als voor mijn depressie, gisteren vertelde ik het voor het eerst aan vrienden dat ik er midden in een zat.

Ze weten alleen niet hoe gevaarlijk ze kunnen zijn, meeste mensen denken dat het alleen maar somberheid is.

• Ron

Wat jij nodig hebt is bevrijding van dit soort gedachten.

Het is waar dat je van jongs af aan beheerst kunt worden door dit soort leugens.

Het heeft te maken met wat je gelooft.

Kennelijk ben je in een tijd waarin je daar vatbaar voor was en er open voor stond gaan geloven dat jij bestemd bent voor depressies.

Je levenlang ertegen blijven vechten is een optie….maar het laat zich uittekenen hoe je leven dan zal verlopen.

Je kunt ook zoeken naar een andere optie….

Ik wil je er een aanreiken vanuit mijn geloof.

Ik geloof dat dit soort leugens te doorbreken zijn en dat je ervan bevrijd kan worden.

Ik wil je hiervoor graag verwijzen.

Naar: http://www.bevrijdingspastoraat.nl/

Mijn ervaring is dat groei en ontwikkeling ppas echt mogelijk wordt als je niet meer vastgehouden wordt door dergelijke leugens in je denken.

Ga ze (h)erkennen en breng ze aan het licht. Ze zullen smelten als sneeuw voor de zon!

En dan volharden om ze niet opnieuw te gaan geloven ook al drukt de omgeving/je gevoel/of wat dan ook zwaar op je…..

Wens je totale vrijheid toe!!

Gr. Ron

• Angie

Loop je al bij een hulpverlener? Je klachten klinken wel zo erg dat dat nodig zou zijn, zeker als je depressie gevaar oplevert voor jezelf. Als het steeds terugkomt is er namelijk een kans dat je permanent anti-depressiva nodig hebt dat is zo voor bepaalde mensen.

• Ron

Dit zijn angst voedende gedachten (wat Angie schrijft).

Laat je voeden door hoop, want dat wat je eet bepaald hoe je er uit gaat zien!

• Ellen XL

Liekske schrijft: Bij mij moet je niet zoiets zeggen ik wou dat ze je die avond hadden neergestoken.

Mijn vraag is: hoe komen de mensen erbij om zoiets tegen jou te zeggen?

Even mijn commentaar helemaal diep vanuit mijn eigen ego gesproken: als mij zoiets overkomen was en mensen maakten zo'n opmerking tegen mij, dan zou ik schuimbekkend op ze springen en ze helemaal verrot slaan!

Dan even mijn kennis over depressie naar jou toe, een psychiater vertelde mij eens dat depressies vaak veroorzaakt worden doordat depressieve personen hun gevoelens (verdriet, boosheid, angst) voor zich houden.

Nog even over die mensen die dat zeggen, wat een stelletje kl.oo.tzakken zeg! Daar zou ik niet (meer) mee omgaan.

Weet je wat, ga eens heel ergens anders naar toe, wat mij betreft naar het Christelijk zangkoor of de duivenmelkersclub zodat je nieuwe vrienden kan maken.

Het maakt niks uit of je kan zingen of duiven leuk vind, als het maar heel anders is dan je gewend bent. Het klinkt misschien gek (en dat ben ik ook wel een beetje) maar echt het zal je goed doen.

Heel, heel veel sterkte en liefs van Ellen

• Angie

Bij sommige mensen is de chemische samenstelling van iemands hersenen niet altijd goed, dat kunnen wij niet bepalen -ook jij niet- God kan veel hulp bieden maar wellicht is de to niet gelovig. Als de to er zo vaak last van heeft gehad dan is het echt niet gek om het uit te laten zoeken. En daarmee ontken ik niet dat wat jij zegt slecht is, het is alleen een persoonlijke keuze.