hoi allemaal,
Ook ik wil graag even mijn verhaal kwijt. Ik heb problemen met mijn relatie met mijn moeder. Mijn hele leven krijg ik al verwijten van dingen die ik niet gedaan heb en bovendien accepteert ze de ene keer wel een bepaalde situatie en de andere keer niet. Ik voel me heel vaak machteloos want ik kan hoog of laag springen maar ze gelooft me gewoon niet en creert eigen waarheden. Ik heb een heel “braaf” leven en vind mezelf eerlijk, trouw en opgewekt, ik kan dan ook slecht tegen deze oneerlijke verwijten. Ik ben gelukkig alweer lang het huis uit en heb een lieve vriend maar toch weet ze veel situaties te beinvloeden, zo verpest ze iedere kerst wel weer wat door boos te worden over niets en verwijten te maken die nergens op slaan. Ze vindt zichzelf erg zielig (is al gescheiden sinds ik 1 was en altijd alleen gebleven, heeft geen vrienden) en neemt continu een slachtofferrol aan. Ik kan boos worden of rustig blijven, nooit doe ik het goed. Laatst hebben we een tijdje niet met elkaar gesproken na een heftige ruzie en was ik toch weer degene die haar heeft gebeld (ik weet dat ik dat niet moet doen maar het blijft toch je moeder) en toen zei zij dat als ik niet had gebeld zij geen contact met mij zou hebben gezocht. Dit heeft me zo gekwetst en dit blijft toch continu in mijn hoofd zitten. Ik heb het idee dat ik de moeder ben in onze relatie en zij het kind. Ik neem naast deze rol ook andere rollen voor haar aan, zoals beste vriendin en partner. Ik kan hier echt niet meer tegen! Ik loop echt op mijn tenen en ik wil hier constructief iets aan doen maar ik wil het contact met mijn moeder niet verbreken……
veel liefs kleintje