Hallo ik ben moby (jongen)en heb probleem. In 1998 was ik (19 jaar) behoorlijk depressief eigenlijk al vanaf mijn 14de, maar in 1998 kreeg ik hulp hiervoor en heb 3 jaar geleefd van een uitkering en heb dagbehandeling gehad en zelfs opgenomen geweest in een psychiatrisch ziekenhuis. Sinds 2001 werk ik weer:)
Ik heb geen leuke tienertijd gehad met veel onzekerheid en pesten en zelfpijniging (snijden in arm)
Nou dat snijden doe ik niet meer en ben er goed bovenop gekomen en ik zal nooit meer zo diep zakken voor mijn gevoel.
Het probleem is dat ik in de zorgsector werk waar ik mijn gevoelens moet tonen en leerdoelen moet opstellen en hulp moet vragen bij problemen, maar als bepaalde mensen (vooral die wat rangetjes hoger staan dan ik) mij willen helpen en ik mij moet gaan uiten dan klap in helemaal dicht. Ik heb ook een veilige muur om me heen getrokken, waar ik eigenlijk niemand binnenlaat!
Ook stel ik dingen uit die ik moet doen op mijn werk. Ach, dat komt morgen wel enz enz…..komt dus niks van, hoewel ik mij hier bewust van ben schiet ik in de stress alleen als ik er al aan denk.
Wat ik zou willen is om nieuwe dingen als een uitdaging te zien en er niet bang voor hoeven te zijn en om te leren dat ik fouten van mag maken en dat ik van fouten kan leren (ook al hebben fouten geen leuke gevolgen gehad)
Hoop dat iemand mij snapt:)
moby