gevoelens tonen

• wana

Het spijt me Ron…

Dat je enthousiast bent over je geloofsovertuiging,daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen…

helemaal als het jezelf zoveel verlichting brengt,dan wil je dat uitdragen aan anderen.

toch heb ik moeite met je ‘zendingsdrang’ hoor Ron..en denk ik dat je toch eens moet gaan bedenken of dit niet averechts gaat werken om alsmaar met Gods woord aan te komen en zijn verlichting,als ik voor mijzelf mag spreken althans wel.

• ron

Beste Wana, je moeite begrijp ik. Vwb dat andere, ik heb al bedacht dat ik niet in de hand heb hoe mijn noemen van mijn overtuiging uitwerkt voor anderen.

Wel heb ik de overtuiging dat ik er mensen mee dien die ermee gediend willen worden.

De anderen zullen en mogen er overheenlezen/mijn berichten overslaan, of wat dan ook.

Het spijt me dat wat ik schrijf bij jou kennelijk weerstand oproept, dat is niet mijn intentie.

Vriendelijke groet, Ron

• sunny

Niet alleen bij Wana roep je weerstand op hoor.

• ron

Dan heb ik kennelijk ook niet voor jou geschreven…

• azalaia

ron schreef:

>

> Beste Wana, je moeite begrijp ik. Vwb dat andere, ik heb al

> bedacht dat ik niet in de hand heb hoe mijn noemen van mijn

> overtuiging uitwerkt voor anderen.

JE HEBT HET NIET IN DE HAND MAAR PROBEERT WEL TE MANIPULEREN

> Wel heb ik de overtuiging dat ik er mensen mee dien die ermee

> gediend willen worden.

ALS MENSEN GOD WILLEN OPZOEKEN VOOR BIJSTAND IN HUN PROBLEMEN DAN WETEN ZE ZELF DE WEG WEL NAAR EEN PASTORAAT IN HUN BUURT

> De anderen zullen en mogen er overheenlezen/mijn berichten

> overslaan, of wat dan ook.

JE ZAL TOCH EERST IETS MOETEN LEZEN VOOR MEN WEET DAT NIET DATGENE WAS WAT MEN WILDE LEZEN….

> Het spijt me dat wat ik schrijf bij jou kennelijk weerstand

> oproept, dat is niet mijn intentie.

JE BEDOELINGEN ZIJN GOED, MAAR DE COMBINATIE VAN PROBLEMEN EN GOD IS NIET VOOR IEDEREEN EVEN DUIDELIJK ALS DAT VOOR JOU HET GEVAL IS.

> Vriendelijke groet, Ron

GROETEN VAN AZALAIA.

• sunny

Als je wilt evangeliseren doe dat dan niet op dit prikbord, dit prikbord heeft een ander onderwerp. Ik wil niet te pas en te onpas jouw ideeen over God tegen komen.

• wana

nou,nou,nou,nou..

dit was niet mn bedoeling hoor! snap de irritatie maar al te goed,maar inweze doen we allemaal t zelfde hier..

met je eigen (geloofs)overtuiging reageren op een berichtje..

Alleen spreekt er zoveel zendingsdrang uit bij Ron zo van: vouw je handen en de verlossing komt! god is het antwoord op álles, daar heb ik een beetje moeite mee.

maar over het algemeen lees ik er overheen hoor..maar soms wordt het wel erg voor de hand liggend bij Ron.

Ik stop ook wel mijn overtuiging in mn antwoorden maar denk dat het belangrijk is om een open aanpak te hebben bij andermans problemen en god of geen god,die moet je echt zelf aanpakken anders wordt een (geloofs)overtuiging toch een kapstok om alles maar aan op te hangen en de problemen alswel de oplossingen daarvoor allemaal buiten jezelf te plaatsen dan kom je niet ver lijkt me.

• Paula

Hoi hoi Moby,

Dit viel me op in jouw bericht, je schrijft:

“Het probleem is dat ik in de zorgsector werk waar ik mijn gevoelens moet tonen en leerdoelen moet opstellen en hulp moet vragen bij problemen, maar als bepaalde mensen (vooral die wat rangetjes hoger staan dan ik) mij willen helpen en ik mij moet gaan uiten dan klap in helemaal dicht.”

Je hebt hier vier keer het woord ‘moeten’ gebruikt. Het lijkt mij nogal beklemmend als je dat allemaal echt zou moeten. Ik zou daar ook helemaal van dichtklappen. En behoorlijk ook.

Met jouw achtergrond is het al fantastisch dat je werkt, is het al fantastisch dat je er uitgekomen bent. Dat is een geweldig resultaat!

Heb vertrouwen in jezelf, ook al doe je niet alles volgens het boekje van je werk, ook dán kun je zeer gewaardeerd worden. Iedereen doet het op zijn manier, jij op de jouwe en als het niet goed is, dan hoor je het wel.

Jij moet goed werk leveren en zij moeten jouw salaris storten, dat is het enige wat moet ;)

Liefs,

Paula