slaan,pesten,niet luisteren,impulsief

• d.sankovic

hoi,wie kan mij helpen ik denk dat mijn dochtertje van 9jaar adhd

heeft ze luistert slecht vergeet alles wat we vragen straffen helpt

niet pest op school slaat snel en let heeeeeeeel erg veel op anderen

op school gaat het redelijk maar sommige kinderen zoeken haar op

en weten dan dat zij erop reageert wat zij haar zeggen zij is dan weer

de pineut wij leren haar dan ook dat zij deze personen moet negeren

maar dat doet ze niet lijkt wel of je tegen een boom staat te praten

• azalaia

Hallo d.sankovic, het zou goed mogelijk kunnen zijn, maar sommige meisjes raken vroeg, te vroeg in de pubertijd, misschien een samenloop van 2 dingen…..

Ik zou eens naar de huisarts gaan en je laten doorverwijzen.

Schrijf alles op een briefje wat je te binnenschiet en maak het bespreekbaar.

Als je door bent verwezen dan krijg je meerdere gesprekken maar ook een individueel gesprek door de hulpverlener met je dochter apart.

Er moet resultaat uitkomen en een oplossing natuurlijk, daar ga je voor.

Laat het niet sloffen, dit is niet goed.

Groeten van azalaia.

• Ad de Beer

Ga met je dochter naar de huisarts.

Maar het kan ook zijn dat het gewoon een schreeuw om aandacht is.

Je schrijft dat straffen niet helpt, dat zegt al heel veel.

Een keer luisteren (en dat is iets anders dan praten) helpt over het algemeen heel wat beter dan straffen.

Ad de Beer

• liekske76

Ik zal zeggen dat ze iemand nodig heeft los van jullie. Geen arts maar wel iemand die ze zou gaan vertrouwen, niet iemand die haar dwingt. Maar iemand die voor haar respect heeft luisterd naar haar en haar laat praten. Soms helpt het dat er iemand is waar ze vertrouwen in heeft, iemand die voor haar respect toont en luisterd. Een maatje voor haar is en haar helpt.

Probleem is dat je maar weinig mensen hebt die tegenwoordig kinderen individueel zouden behandelen en daar ga je ook tegen aan lopen als je naar de huisarts gaat terwijl ik vind dat deze kindere een individuele behandeling nodig hebben