Een tijdje geleden heb ik een posting gedaan en hulp gevraagd t.a.v. een moeilijk gesprek dat ik moest voeren. Ik heb er gebruik van gemaakt en het gesprek is redelijk verlopen, d.w.z. het was een rustig gesprek, ik verloor mijn geduld niet. Resultaat heb ik er echter niet mee bereikt, d.w.z. de bal ligt weer terug bij mij, de problemen die er zijn zouden aan mij liggen (ook al heb ik dat met argumenten weerlegd) en op een gegeven moment kreeg ik te horen dat als het zo door gaat, er aan het einde van het jaar t.a.v. de verlenging van mijn contract wel eens een vervelend gesprek kon komen. Dat was niet dreigend bedoeld zei mijn baas nota bene. Voor mij is het duidelijk, hoe jammer ik het ook vind. Ik had graag iets van deze baan willen maken, maar mijn bevindingen tot nu toe zijn eigenlijk alleen maar negatief (niemand, maar dan ook werkelijk niemand komt binnen dit bedrijf afspraken na, “delegeren” betekent in dit bedrijf hetzelfde als “over de schutting gooien”, er is geen samenwerking, geen collegialiteit etc. etc.) Ik trok gisteravond de conclusie: ik ben op.