twijfel...

• azalaia

Ik twijfel of ik zal verhuizen. De enige reden is dat ik totaal geen uitzicht heb, ik kijk op korte afstand op huizen tegenover mij en ik voel mij steeds meer benauwd worden. Ik woon hier nu 9 jaar en steeds meer bekruipt me het gevoel weg te willen.

Ik zie ook geen luchten, wolken, deze woningen zijn kennelijk zo gebouwd dat je met je kop uit het raam moet hangen om iets van de lucht te zien.

Het ligt ingebouwd tussen andere huizen.

Aan de andere kant woon ik in hartje Amsterdam, in de winter is het precies Anton Pieck anzichtkaart omgeving, en als ik verhuis kom ik ergens anders terecht.

Maar ik wil UITZICHT, ver weg kunnen kijken, het liefst vanaf de 10de etage luchten kunnen zien, wolkenpartijen voorbij kunnen zien drijven, over alles heen kunnen kijken ver weg, voorbij de horizon….de zon onder zien gaan in het westen….

Ik weet het niet meer.

Dit is geen psychisch probleem, maar het spookt wel door mijn hoofd en ik heb daar last van, het maakt me behoorlijk onrustig omdat ik niet kan besluiten.

Ik koop heel vaak buiten met de honden omdat ik dan uitzicht heb.

Normaal ben ik geen twijfelaar, maar nu wel.

Hoe kom ik van die twijfel af, want zolang ik twijfel blijf ik zitten waar ik zit.

Ik moet ook nodig gaan opknappen na 9 jaar, maar dat doe ik ook niet als ik binnen een jaar toch ga verhuizen, maar de staat van onderhoud ergert mij ook steeds meer.

Heeft iemand nog een idee waar ik niet aan heb gedacht???

Groeten van azalaia.

• azalaia

Ach, ik moet niet zeuren….

azalaia.

• sunny

Is het een huur woning of een koop?

Je hebt denk ik niet 1,2,3 een ander huis, laat je inschrijven in geval van een huurwoning en kijk om je heen wat je precies wel wilt en wàar je dan wel wil wonen.

als je wat aangeboden krijgt kan je altijd nog beslissen.

Bedenk dat er overal wel wat is, en alles heeft een voordeel en een nadeel.

• Lorrie

Hoi Azalia,

Is geen zeuren hoor. Je zit gewoon ff vast en dan is het logisch dat je je daar minder bij voelt.

Stel jezelf de vraag : Wat is het ergste wat er kan gebeuren als ik verhuis?

Het antwoord is dat je het “Anton Pieck ansichtkaartje” mist in de winter qua uitzicht waar je nu woont. Azalia, als je in een hogere flat woont, al eens bedacht hoe mooi het is om de sneeuw naar beneden te zien vallen en op de straten neer te kijken die helemaal wit zijn….

Ik woon zelf in een flat en ik heb zo'n heerlijk gevoel van vrijheid als ik naar buiten kijk. Ik kijk net over alle daken heen en ik kan in de straat naar beneden kijken, dus van alles wat. Het is heerlijk om de wolken voorbij te zien drijven, een heerlijk vrij gevoel om zo'n eind weg te kijken.

Volg je hart, dan komt het best wel goed ;)

Groetjes Lorrie en succes met beslissen.

• azalaia

Het is een huurwoning en ik ben al lang lid van Woningnet, een overkoepelend orgaan van in Amsterdam.

En inderdaad, overal is wel iets dat niet bevalt, dat besef ik ook wel en gevoel en weten draait soms door elkaar heen.

Bijvoorbeeld: iemand weet dat iets niet goed zal uitpakken en toch doet ie het, rare drang trouwens.

Ik ken het wel, ooit eens met een relatie, ik wist dat hij absoluut niet bij me paste en toch moest en zou ik het willen uitproberen en willen bewijzen dat het ook wel goed zou kunnen gaan…..

Rare kronkel, hele rare kronkel in mij….

Groeten van azalaia.

• azalaia

Hallo Lorrie, het ergste wat zou kunnen gaan gebeuren als ik zou verhuizen is spijt. Als ik ga verhuizen dan moet ik wel een heel goed bod krijgen.

Ik heb een maisonnette van 85 m2 met buitenruimte wel 93 m2 net onder de huursubsisiegrens ( 1 euro ), dus de persoon die mijn wioning wil moet zelf wel iets heel goeds achterlaten dat precies is zoals ik het hebben wil.

Op wat achterstallig onderhoud na is het een prima groot huis, een handige klusser heeft dit zo opgeknapt.

En ik ben helemaal gek op Anton Pieck, die man leefde in een sprookjeswereld en is daar ook nooit meer uitgestapt. Wat zal hij een gelukkig leven hebben gehad, en dat meen ik echt.

Kon ik daar maar een klein stukje van overnemen, maar ik ga het proberen, dus voor iedereen die dit leest: maak van je leven een sprookje….

Groeten van azalaia.

• Annelies E

Dat is de rede waarom ik in een dorp woon

Toch meer uitzicht over het algemeen

Mijn broer woont ook hartje Amsterdam

Ik vind het leuk om te komen

maar ook weer blij als we terug gaan naar ons dorp

Ik ben duidelijk geen stadsmens

Maar wellicht vind jij iets in amsterdam waar je weg kunt kijken

Succes !

• azalaia

Hallo Ellen, Ik neem even een pas op de plaats, dan komt de oplossing wel een keer heel duidelijk in mijn geest.

Groeten van azalaia.