Ja ik snap het wel hoor, als je je hart wilt luchten dan let je niet meer zo op hoe je de dingen verantwoord zegt.
Ik heb het ook wel eens als er wéér iets gebeurt waarbij marokkanen bij betrokken zijn, dan zeg ik óók : wéér die k*t marokkanen, alsof elke marokkaan slecht zou zijn….. niet dus.
Als ik niet oppas dan neig ik ook naar pessimisme, sla de kranten er maar op na en je weet en leest weer genoeg om dat gevoel te rechtvaardigen.
Zie de reacties alleen al op die golver die een 1 jarig hondje 3 kwartier bewusteloos sloeg met zijn golfstick omdat dit hondje even los liep en zijn vrouwtje hem al bijzich riep, maar net te laat voor dit hondje.
Ik kon me ook dus niet inhouden en schreef ook een regel neer, voor mezelf om even iets te uiten/verwensen in dit geval…… om er daarna beter mee om te kunnen gaan en het weer los te laten.
Loslaten is wat veel mensen niet goed kunnen, in relaties merk ik dit, in vroegere problemen die steeds maar weer moeten woren opgerakeld al dan niet bij een psycholoog.
Als iedereen nu alles wat dwars zit loslaat en vandaag in geestelijke vrijheid opnieuw de goede dingen oppakt, dan is er ineens veel minder frustratie in de mens denk ik.
Ik kan mij NU hopeloos ergeren aan iets, over een uurtje ben ik het kwijt normaal gesproken tenzij het iets is dat de wereld schokt zoals 9/11 of gruwlijke moorden of vooral dierenmishandeling.
Er bestaat voor mij bijna niets ergers dan dierenmishandeling / kindermisbruik.
Dat houdt mij wel bezig een tijdje als ik zoiets weer eens lees.
Ik zou een paradijs willen maken op deze aardbol waarin iedereen het goed heeft en mens en dier / natuur samen in vrede en harmonie kunnen leven met genoeg voedsel voor iedereen.
Maar helaas is dit een sprookje waarin ik graag zou willen geloven maar niet in geloof helaas. Het is ook nooit zo geweest, de eerste mens sloeg zijn broer al dood, volgens het boek……, dus ik maak mij geen enkele illusie en dat is best frustrerend af en toe.
Ik voel mij soms een gevangene van deze maatschappij, altijd op mijn hoede als ik buiten loop, afreken bij de kassa wie er achter mij staat of bij het pinnen.
Groeten van azalaia die ook weer even iets kwijt kon.