aanbeveling voor ron...

• azalaia

Ron, als jij met je religieuze instelling nu eens een nieuw prikbord gaat openen met als onderwerp:

Religie en of in psychologie….

dan kunnen mensen met psychische problemen en/of problemen met hun geloof dit nieuwe prikbord kunnen raadplegen.

Jij bent dan de webmaster, jij hebt ervaring genoeg met veel dingen.

Mensen met een alcoholprobleem of een andere verslaving zoals tabak of een eetverslaving hebben ook een psychisch probleem maar toch zijn daar verschillende fora die helemaal zijn ingesteld of deze specifieke onderwerpen.

Zo ook met religie.

Ik heb niks tegen religie maar het lijkt me een goed idee dat jij 2 dingen samenvoegt in je eigen prikbord, dan krijg je mensen die met beide dingen de weg kwijt zijn en jij ze hierin met raad kan bijstaan in relatie met je geloof.

Mocht IK bij voorbeeld dan over het geloof willen praten, dan ga ik veel liever naar dàt prikbord als dat ik dit híer kom neerzetten.

Juist in deze tijd van geweld, egoisme, zoeken mensen iets, en dan is zo'n prikbord erg belangrijk: religie en psychologie.

Jij kan dan ook beter je ‘'ei’' kwijt, want hier moet je je vaak inhouden om niet altijd god er bij te halen terwijl je dat eigenlijk wel wilt, sterker nog, je kan eigenlijk niet anders.

Denk hier eens over na.

Groeten van azalaia.

• ron

Bedankt voor je aanbeveling, ik zal er eens over nadenken…misschien nog niet zo gek.

Overigens geloof ik niet zo in hokjes en sta liever tussen de mensen.

Gelovigen en ongelovigen zoeken naar oplossingen voor hun emotionele problemen, ik geloof dat Jezus voor beide de oplossing heeft/is.

Vanuit die overtuiging geef ik graag advies. Als mensen daar niks mee kunnen en het graag naast zich neerleggen voel ik me niet afgewezen. Kan ik prima mee leven.

Nog een vraag aan jou; stel ik leg je aanbeveling naast me neer (wat ik niet uitsluit) hoe zou jij dat vinden?

Vriendelijke groet, Ron

• azalaia

Haha, daar kan ik ook prima mee leven, ieder mens heeft de volledige vrijheid over wat hij/zij wel of niet wil gaan doen, daar heb ik niks over te zeggen.

Over iedeeën kan worden nagedacht of ook niet, is ook een vrijheid ;)

Groeten van azalaia.

• Angie

Ik ben gelovig en ik begin me ook aardig te irriteren aan bepaalde antwoorden van Ron. Bepaalde dingen zijn namelijk niet op te lossen met geloof.

Ik geloof namelijk ook in eigen verantwoordelijkheid, en geloven wil nog niet zeggen dat je alle verantwoordelijkheid bij Hem neerlegt. Als je denkt dat dat wel zo is dan moet je de bijbel echt nog een keer lezen. Dit is ook waarom psychologie en religie gescheiden zouden moeten blijven, het deel waarin wij zelf verantwoordelijk zijn kan heel goed geholpen worden door psychologie.

Wij hebben bepaalde keuzes te maken en ik ben het er wel mee eens dat het goed is om die keuze bij God neer te leggen en het te overleggen met God maar uiteindelijk is het de mens die de keuze maakt. NIET God.

En ja verantwoordelijkheid nemen is ook bijvoorbeeld; durven uit je slachtofferrol te stappen, durven de liefde in iemand te zien, lief te hebben, emotie te tonen, relatie´s aangaan of verbreken het zijn allemaal vrije keuzes die de mens zelf zal moeten nemen. God heeft ons immers geschapen met de mogelijkheid om ´vrije keuzes´ te nemen.

• azalaia

Kijk eens aan…. hier kan ik mij nu helemaal in vinden.

Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor de dingen die ze doen en laten, dat is onze vrije keus, maar of we altijd de juiste keus maken……..;)

Groeten van azalaia.

• ron

Daar kom je achter door eerlijk naar jezelf te kijken en te zien wat je uitwerkt op anderen. (bv je partner/kinderen/fam. vrienden)

groetjes ron

• private shrink

Bespaar je de moeite ,het is onbegonnen werk hem te stoppen.

http://www.prikpagina.nl/search.php?f=233&globalsearch=0&search=Ron&match=1&date=0&fldsubject=1&fldbody=1

• Angie

Dat kan je toch niet menen?

Ik zie je steeds zeggen ´God moet er iets aan doen´ maar je vergeet daarbij dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen geluk….. Je zegt ´de wereld gaat kapot´ maar je vergeet dat je zelf de kracht hebt om dingen in je eigen omgeving positief te veranderen. God gebruikt ons als instrument daar ben ik het mee eens maar dat instrument moet wel goed onderhouden worden.

Ik ben er al een paar keer inhoudelijk om in gegaan maar krijg daar dan weer geen antwoord op.

Je schrijft maar en je let niet op wat voor reactie je krijgt, er bestaat ook zoiets als communicatie in deze wereld. Dit bord is bedoeld als communicatiemiddel en als je alleen een monoloog wilt houden dan is het geen tijd om een prikbord voor jezelf te maken, nee dan is het tijd voor een eigen website waar je al jouw ideeen in alle vrijheid kunt neerzetten.

Ik vind het jammer dat je er inhoudelijk niet op in gaat, ik praat graag over religie en heb dat in het verleden al heel vaak gedaan, meestal met positief resultaat maar dat lukt alleen als je wilt luisteren naar wat mensen te zeggen hebben.

Voor de rest krijg ik de indruk dat je niet echt blij bent met jezelf en de wereld om je heen. Dat is jammer, en dat zal zo blijven zolang als je niet beseft dat je zelf de kracht hebt om het heft in handen te nemen en de dingen positief te beinvloeden.

Ik herken dat omdat ik vroeger zelf zo ontzettend negatief en ongelukkig ben geweest, voordat ik wist dat ik dingen positief kon beinvloeden. Als je positief gaat denken dan word namelijk wat je om je heen ziet opeens veel positiever, het is net toveren.

• Michel

Hallo,

Je schreef: “Bepaalde dingen zijn namelijk niet op te lossen met geloof.”

O.

Als ik Zijn Woord erbij pak (= mijn handleiding) dan zie ik al snel staan:

“Alle dingen zijn mogelijk voor wie gelooft”

Inmiddels heb ik zoveel mogen ervaren dat ik hierop JA kan zeggen.

Ja, alle psychische problemen zijn op te lossen. Allemaal? Allemaal!

Ik bladerde een vijftal pagina's van dit mooie prikbord terug en zeg: alle problemen

van de mensen (met heel veel respect) kunnen worden opgelost. Juist OMDAT

“alle dingen mogelijk zijn, als je erin wilt geloven”

Ik vind het pure onzin dat iemand die veel (!) moeite doet zinvolle antwoorden op te schrijven voor mensen in nood, zomaar van de baan wordt geveegd (en dan ook nog openbaar, waarom niet een privemailtje Azalaia??) Ik herken veel van de problemen waarmee Ron te maken heeft gehad en lees de antwoorden altijd heel graag, juist omdat ik er dingen uit kan halen die mijzelf verder kunnen helpen.

Tuurlijk past niet alles in mijn plaatje, maar moet ik daarom Ron als persoon veroordelen? Nee toch zeker?

Het komt zelfs een beetje op mij over alsof bepaalde mensen hier bang zijn voor oplossingen. Komt er iets te dichtbij ofzo? Ja misschien moeten sommigen wel even diep in de spiegel turen ofzo. Kan best eng zijn.

Ik zeg: psychologie vertelt alleen waar een probleem zit. Het lost NIETS op.

(het is een logica, denken, weten, psycho-logica). Psychologie bevorderd machtsgevoel en controlesystemen. Het geeft geen vrijheid. Noch liefde.

Het is de LIEFDE die problemen oplost (jawel, in het niets). Maar de psychologie

bevat deze liefde niet.

Beste Ron, ik hoop dat je veel (vooral stille lezers vermoed ik) zal bereiken met je

woorden van hoop en liefde.

Met oprechte groet,

Michel

• ron

Beste Angie, ik kan niet zo veel met jou stukjes. Ik voel me erg aangevallen en ik schrijf niet graag vanuit de verdediging of om mezelf te moeten rechtvaadigen.

Daarom kies ik er maar voor het hierbij te houden.

Vriendelijke groet, ron