Hoi suzijtje,
ik denk dat je structuur toch niet kan loskoppelen van duidelijkheid en veiligheid.
Structuur is het tegenovergestelde van chaos; als mensen geen structuur invoeren in hun dagenlijke bestaan, dan wordt hun leven ietwat chaotosch, zonder omlijning, zonder specifiek doel, zonder uitzicht en inzicht.
Het wegennet in Nederland kent een goede infrastructuur om de auto's zonder chaos naast elkaar te laten rijden.
In onze psyche werkt het net zo, onze hersenen zijn net een metrolijnennet in London of Parijs, en als daar geen structuur in zou zitten, dan tollen we rond in een cirkel alsof we stoned zijn of stomdronken, ( alleen dat laatste is mij eens overkomen lang geleden en de structuur in mijn hoofd was totaal verdwenen).
Het is niet eens een behoefte aan stuctuur maar een noodzaak aan structuur om te kunnen overleven en goed en zorgvuldig te kunnen handelen, beslissingen nemen etc.
Het is eigenlijk aangeboren, ook bij dieren is dat het geval, en dat moet ook, anders kan niets en niemand nog letterlijken figuurlijk overeind blijven.
Dit is wat ik in de gauwigheid denk, heb hier nog nooit eerder over nagedacht.
Groeten van azalaia.