Hoi Ellen, ik kan heel goed loslaten, zowel goeie als slechte dingen.
Ik heb b.v. een keer een bijna nieuwe wandelwagen vlak voor mijn deur op straat gevonden in de nacht om 03.00 uur toen ik de honden uitliet.
Ik heb die wagen mee naar boven genomen om die eens nader te inspecteren.
Ik heb toen de bekleding eraf gehaald, die gewassen, gedroogd en er weer schoon opgezet en die kinderwagen heeft 2 maanden midden in mijn kamer gestaan en steeds duwde ik die weer ergens anders naar toe als ie in de weg stond.
Op een gegeven moment hing er een vest overheen, een broek, een jas, een bh…. zelf een paraplu, en erin lagen wat tijdschriften, de afstandbediening…..en de vpro gids,
maar ik had daar niet de minste last van, integendeel zelfs. Het was een rijdens meubelstuk geworden en nog praktisch ook. Er lag zelfs een grote beer in met een mutsje op….
Nu staat ie in de box ingeklapt, maar ik bedoel maar te zeggen hoe het bij mij werkt.
Ik ben geen contrôle freak zoals sommige mensen dat wel zijn, ik kijk wel altijd vlak voor ik ga slapen of de kranen dicht zijn, het gas uit en de buitendeur in het nachtslot, of de honden water hebben, de konijnen eten en drinken, dat is vaste prik elke avond.
Als ik een tegenvaller heb, dan ben ik 15 minuten of korten teleurgesteld, maar werp het dan ook van mij af, laat het los en bedenk dan dat het zo heeft moeten zijn, want anders was het wel anders gelopen en heb ik er verder vrede mee.
We hebben niet alles in de hand en dingen gaan niet altijd zoals je had verwacht.
Ik keek net even achterom, en zag dat er nog een boodschappenkarretje naast de verwarming staat in de kamer, maar omdat er al die tijd een plaid overheen hing had ik er niet meer op gelet.
En dat is echt heerlijk, niet meer zo letten op de dingen. Mensen letten te veel op alles en op elkaar, daar kan ik slecht tegen.
Dus opruimen in je hoofd is lekker de rommel laten liggen en daar totaal geen last van hebben.
Dit niet te verwarren met mensen die 20 jaar niet hebben opgeruimd of schoongemaakt en die op de tv hun excuusverhaal komen vertellen.
Groeten van azalaia.