Ontslag genomen, baas is boos

• Maaike

Beste, ik zit ergens mee. Ik heb op 31 oktober ontslag genomen met inachtneming van 1 maand opzegtermijn zoals in mijn jaarcontract staat. Dit komt mijn baas heel erg ongelukkig uit, ik heb dat besproken, maar zie geen reden om toch langer te blijven. Toen we het contract sloten heb ik aangedrongen op een contract voor langer dan 1 jaar (en dus een opzegtermijn die langer is), maar dat wilde me per se niet (een andere nieuwe collega in vergelijkbare functie kreeg wel een contract voor onbepaalde duur). Ik redeneer nu: jullie wilden toen dit contract dus nu moet je niet zeuren dat 1 maand opzegtermijn wel heel kort is. Ik heb het binnen dit bedrijf eigenlijk nooit naar mijn zin gehad maar heb het diverse malen een kans willen geven. Nu de situatie er is dat ik iets kan gaan doen wat ik echt heel graag wil grijp ik die natuurlijk aan! Op een of andere manier voel ik me wel bezwaard.

• Lezer

Nog 3 weken, dan is het voorbij.

Als het is gegaan zoals je zegt ,dan is de werkgever zelf verantwoordelijk voor het verloop van het ontslag.

Laat je geen schuldgevoel aanpraten en discussieer er niet meer over.

Het is zoals het is.

• Birmaantje

Geen praat meer van maken. Je hebt je aan de regels gehouden.

Jammer voor je baas dat het hem slecht uitkomt.

Laat van zijn probleem niet jou probleem maken.

Groet,

Birmaantje

• azalaia

Baas boos…….?

is dit jouw probleem????

Groeten van azalaia.