Wennen aan nieuwe baan?

• Moniek

Ik werk sinds een tijdje als interim medewerker (d.w.z. dat ik elke paar maanden bij een ander bedrijf inspring om werk te doen) en zit momenteel in mijn 2e opdracht. Wat mij nu weer overkomt (was bij mijn eerste opdracht ook al) is dat ik het gevoel heb niets te kunnen in het bedrijf. Alles is nieuw en ik moet aan veel wennen. Hoe lang moet je jezelf gunnen om je het werk eigen te maken?? Ik heb nl. geen maanden de tijd hiervoor want dan moet ik alweer op naar de volgende klus. Vrienden zeggen dat ik teveel van mezelf eis, dat mijn lat te hoog ligt. Wat denken jullie?

• Lorrie

Hoi Moniek,

Als interim medewerkster moet je de competenties flexibiliteit en aanpassingsvermogen bezitten. Nu zeg ik niet dat je niet flexibel bent of je je niet kunt aanpassen, maar misschien kun je dat niet zo snel als wel vereist is in deze functie.

Ik zou echter niet meteen de moed opgeven. Aldoende leer je en zolang je nog geen commentaar krijgt, heb jij mooi de tijd om je te ontplooien en je het vereiste tempo eigen te maken door foefjes en ervaring opdoen.

Succes!

• Moniek

Bedankt. Ik heb een traject gevolgd i.v.m. loopbaanontwikkeling, en volgens mijn adviseur was juist deze stap voor mij perfect om die zelfverzekerdheid te leren. Ik krijg wel altijd te horen van mensen dat ik super snel leer en zeer snel dingen oppak, maar ik krijg zelf de kriebels als ik na 4 dagen inwerken dingen niet kan. Men betaalt een hoog uurtarief en ik heb continue het gevoel dat ik meer en meer moet presteren. Toch vind ik de interim rol heel leuk.

• Lorrie

Ben je misschien niet een beetje perfectionistisch ingesteld?

Op zich niets mis mee, zolang je jezelf maar niet in de weg gaat zitten.

• Douce

Misschien kun je dat woord “lat” nog eens goed overwegen….Er bestaat namelijk niet zoiets als een lat. Mensen zelf gaan met een lat aan het werk (gevoelsmatig, zakelijk etc. etc.) daardoor ontstaan problemen van welke aard dan ook.

Gr. Douce

• Laika