Gevoelens

• IJsklontje

Beste mensen,

Ik zit met mijn gevoelens in de knoop.

Weet eigenlijk al een hele tijd dat ik meer op vrouwen val dan op mannen.

Ben toch getrouwd omdat het zo hoorde met een hele lieve man.

Twee jaar geleden ontzettend verliefd geweest op een vrouw en dit uiteindelijk verteld aan mijn man. Veel verdriet toen en veel gepraat.

Toen besloten om toch bij mijn man te blijven.

Maar de gevoelens blijven toch terugkomen.

Ik heb het een week of drie vier terug aan mijn man verteld dat de gevoelens

terug blijven komen en dat ik het zo verschrikkelijk moeilijk vind.

Een week later ben ik naar mijn huisarts geweest en heb om hulp gevraagd,

halverwege januari kan ik bij maatschappelijk werk terecht.

Ik wil weten of ik nou idd bi ben of toch lesbisch.

Mannen heb ik nooit echt mooi gevonden. Op enkele uitzonderingen na.

Vrouwen vind ik zoveel mooier dan mannen.

Het gaat nu wel goed tussen mijn man en mij.

Maar voor mezelf word het steeds duidelijker, ik zie mijn man meer als een soort van broer. Hij weet dit.

We hebben ook geen sex meer gehad sinds ik het verteld heb, van mijn kant heb ik daar geen behoefte meer aan. Ook droom ik steeds vaker over hoe het zou zijn om met een vrouw intiem te zijn. Het is moeilijk om een keus te maken.

Aan de ene kant weet ik dat ik veel meer van vrouwen houd, maar een relatie van

6 jaar geef je toch ook zomaar niet op? En dan komt er nog eens bij dat ik momenteel geen werk heb. Dus ik ben momenteel afhankelijk van mijn man.

Het liefste zou ik in contact met mensen komen die in een zelfde soort situatie zitten. 1 contact heb ik via een site. Maar ik zou toch wat meer contacten willen.

Dat doet me goed om met lotgenoten te mailen/msn'nen.

Mijn man is bang om me kwijt te raken, alhoewel we altijd vrienden zullen blijven.

Ik wil het gewoon uitzoeken voor mezelf hoe het nou zit en zit eraan te denken om achter de relatie een punt te zetten. Maar wil het eerst eens met maatschappelijk werk bespreken. Wie heeft tips of ideeen zodat ik er voor mezelf wat beter mee om kan gaan? Zie best wel tegen de feestdagen op gezien de kans groot is dat het de laatste keer zal zijn.

Groetjes van Anoniem

• IJsklontje

Anoniem moet IJsklontje zijn,

mijn excusus

• azalaia

tsja, een vervelend probleem ookal omdat je hier niet om hebt gevraagd en er niemand schuldig is.

Je hoeft je man niet te verlaten, je kan gewoon bij hem blijven en hij bij jou voorlopig, maar dan zal hij denk ik toch wel buiten de deur zijn vertier zoeken zo af en toe.

Ik denk dat je bi bent en misschien ook wel lesbisch en dar zul je zeker achter komen.

Kijk, een mens is wat hij of zij is, zo is het gewoon.

Je zou toch eens een ervaring moet kunnen opdoen met een vrouw, anders kom je er nooit achter wie je bent.

Ik zou er toch niet zo heel erg mee zitten en wat heel belangrijk is: blijf praten met je man, neem hem in vertrouwen als je beste vriend en vertel hem dat jij het er best moeilijk mee hebt maar dat je het toch wil gaan uitzoeken en vraag of hij je hierin wil steunen. Vraag begrip aan hem voor je situatie en leg hem ook uit dat je heel goed begrijpt wat dit ook voor hem betekent allemaal.

Zie dit niet als een einde van jullie relatie maar als een begin van iets neuws binnen jullie relatie, dan wordt het allemaal minder zwaar en heftig.

Ik hoop dat je in contact komt met andere mensen, die kunnen je veel vertellen hoe het hen is vergaan. Maar bedenkt wel dat JIJ uniek bent en dat het niet zo hoeft te gaan met jou als met andere mensen met dit probleem.

Heel veel sterkte en geef je man een dikke knuffel van jou.

Groeten van azalaia.