Hallo me, ik voel dat precies zo en ik denk te weten bij mijzelf waar dit vandaan komt.
Als je de wereld om je heen bekijkt met alles wat daarin gebeurt, dan is dat soms zo erg dat je het niet meer kan begrijpen en ga je je erg veel zorgen maken over de toekomst, de toekomst van je kinderen en kleinkinderen die ook een goed en veilig bestaan moeten kunnen opbouwen.
Je huilt in feite om al het leed, het onnodige leed van mensen, dieren, vooral ook dieren en kinderen die zo onschuldig zijn en zo mishandelt worden. Ik hoef dit alleen maar op te schrijven of de tranen komen al in mijn ogen.
Doordat je ook ouder wordt en meer besef krijgt van al dit soort van dingen ga je je dit steeds meer aantrekken en kun je het niet meer loslaten.
Je wordt dan overgevoelig voor alle ellende die er bestaat.
Ik praat in de je-vorm maar bedoel niet specifiek jou maar praat in het algemeen.
Ik kan ook in de Ik-vorm praten, blijft hetzelfde.
Je zou een hemel op aarde willen hebben voor iedereen, alle dieren, alle vissen, alle bomen, alle oerwouden die niet meere gekapt gaat worden, m.a.w. je zou een paradijs willen hebben waarin mensen zorgzaam zijn voor elkaar, hun omgeving, de dieren die ze hebben, geen kou, geen lijden, geen hongere en geen verdriet.
Omdat je ziet dat het tegenovergestelde waar is, heb je verdriet om wat er niet is maar er wel zou moeten zijn.
Je maakt je grote zorgen en zelfs een tekst van een liedje of een mooie melodie kan je al ontroeren.
Je hart staat open voor het goede, niet voor het kwade en dingen raken jou tot in het diepst van je hart.
Probeer de liefde die je in je hebt door te geven, een klein paradijsje te kweken in je eigen omgeving, leer kinderen lief te zijn voor dieren, een cavia lief te aaien om een voorbeeld te noemen, dan breidt dit zich wel uit.
Maar je zal zelf moeten beginnen juist ook met mensen waarvan je denkt dat ze er niet voor open zullen staan.
En praat hierover, ik vind jouw geen probleem want met jou is helemaal niets aan de hand.
Ik hoop dat ik je een klein beetje gerust heb gesteld en laat nog iets van je horen.
Groeten van azalaia.