ocs of niet

• Danit

een tijdje geleden werd mij verteld dat ik ocs heb,maar zelf twijfel ik er aan en dat frustreerd mij.

Sommige dingen van ocs herken ik me wel in maar in heel veel dingen ook niet.

Het voelt voor mij meer aan dat ik gewoon alles te perfectionistisch wil doen en over alles controle wil houden,grote angst dat de katten willen weg lopen en dat ik wel een paar keer kijk als ze ernog zijn,terwijl ik zou moeten weten dat ze niet weg kunnen.

Ook veel bezig met dingen recht/georganiseedr zetten.

envolgens ‘mijn’schema leven en als ik daar onverewachts verandering in moet brengen,heel gespannen raak.

Is dit nou ocs of iets anders,ik weet niet meer,ze willen me nu door sturen naar een soort groep voor mensen met angs en paniek aanvallen,maar dat klinkt ook zo anders.

Ik snap t niet

• Lezer

Waarom geloof je het niet ?

En waarom wil je niet naar die afspraak ?

Het lijkt mij dat je veel hebt te winnen.

Je leven laten beheersen door angst en dwang kan nooit de bedoeling zijn.

• Danit

als ik lees op internet wat ocs is,herken ik mij daar niet helemaal in,en ik wil wel naar die afspraak maar ben bang dat ik weer in een groepsbehandeling kom die niets met mijn problemen hebben te maken.

bij paniek en angst,denk ik aan pleinvrees,en dat soort dingen.

of zie ik t helemaal verkeerd,

• Lezer

…grote angst dat de katten willen weg lopen ……….

,,,en volgens ‘mijn’schema leven en als ik daar onverewachts verandering in moet brengen,heel gespannen raak

….ben bang dat ik weer in een groepsbehandeling kom die niets met mijn problemen hebben te maken.

Dit zijn angsten die je benoemt.

Ik heb de indruk dat je het moeilijk vindt onder ogen te zien wat er werkelijk aan de hand is.

Op het internet vind je uitgebreide informatie over OCS. Jij denkt alleen iets over pleinvrees te lezen .

Dwangmatig handelen, dwanggedachten, irreeele angsten, drang tot controle, angst om te veranderen…….allemaal factoren die tot obsessief gedrag behoren .

Als je in een groep komt voor mensen met angst en paniekstoornissen, lijkt mij dat een goede plaats. Waarom denk jij dat je daar niet op je plek zou zijn ?

• Danit

zoals jij het zegt,klopt t wel,en begrijp ik t beter,het is bij mischien ook wel wantrouwen,omdat ik in het verleden slechte ervaring heb gehad op het gebied van lichamelijke therapie.en ben bang dat ik nu in een behandelgroep kom waar ik me energie en vertrouwen in steek en uiteindelijk niet blijkt te helpen.

Ik zal me ervoor open moeten stellen,bedankt in ieder geval dat je mij t ander hebt laten inzien.

• Lezer

Danit,

Slechte ervaring met lichaamsgerichte therapie maakt wantrouwend en dat is terecht.

Voorzichtigheid bij het aangaan van een therapie is niet verkeerd.

Het moet alleen niet zo zijn dat je niets meer wilt. Dat zou jammer zijn want er is veel te verbeteren met goede therapie.

Succes ……………en als je vragen hebt ,gewoon hier weer plaatsen.

• Harineke

Hoi Danit,

Als je bepaalde therapie niet ziet zitten, kan je dat aangeven.

Je moet hulp zoeken die bij je past en als je niks voor een groep voelt, moet je dat niet doen.

groetjes,

HarinekeDanit schreef:

• Danit

daar heb je gelijk in,alleen ik baal zo van die lange wacht tijden,eerste groep waar ik inzit,zat ik verkeerd,ik heb 3 maanden moeten w8en,en nu ben ik dus opnieuw aangemeld,en zal minsten 3 maanden duren,en in de tussen tijd sta ik stil