!!!HELP- werksituatie

• Martin

Beste mensen,

Ik zit met een vervelend probleem, en weet niet wat te doen.

Het volgende is het geval.

Ik werk in een klein bedrijf, waarbij sinds enkele weken de

personeelsfunctionaris is ontslagen.

Nu heb ik net een beoordelinggesprek achter de rug, en zou per

1 januari 2007 bij goed funtioneren een contract krijgen.

Nu zijn er een aantal punten om mijn beoordelingsformulier gezet waar

ik totaal niet achtersta, en dus ook niet van plan ben om dit te ondertekenen.

Normaliter zou ik naar personeelszaken kunnen stappen, maar die is er dus niet.

In mijn arbeidscontract heb ik 3 maanden proeftijd, en bij minder functioneren

wordt ik teruggezet naar mijn oude functie.

Mag in een beoordelingsformulier een nieuw voorstel gezet worden, of hoort

dit thuis in een contract.

Graag advies wat te doen in mijn situatie.

Groet Martin

• Harineke

Hoi Martin,

Wie neemt de personeelszaken nu waar dan? Dat moet toch iemand doen lijkt me. Ik zou daar dan aankloppen.

En anders het geval met de baas bespreken, waarbij je er voor moet zorgen dat je zelf heel zeker en rustig over komt. Ga van een winnende situatie uit.

Ik weet uiteraard niet wat voor punten genoemd worden in je beoordelingsformulier. Zorg ervoor dat je gelijk met alternatieven komt.

Succes,

Harineke

• Tineke

Hoi Martin

Volgens mij mag een proeftijd van drie maanden niet eens. Het is bij de wet vastgelegd dat er maximaal twee maanden proeftijd mag zijn. Volgens de wet gelden dan de drie proefmaamdem niet en zou je in vaste dienst moeten zijn.

Ik neem aan dat een directeur ook een contract kan tekenen, het zou te zot voor woorden zijn als het personeelsbeleid van één persoon afhangt. Er kan niemand aangenomen/ beoordeeld, of ontslagen worden.

nformeer bij UWV of CWI hoe een en ander werkt met een proeftijd dan sta je altijd sterker:

kennis is macht

Succes

• azalaia

Ga eens naar: www.arbeidsrecht.nl en scroll dan naar beneden naar arbeidsrecht. Misschien vind je daar wat informatie hoe je moet handelen bij eventueel ontslag.

Groeten van azalaia.

• azalaia

www.arbeidsrechts.startpagina.nl en dan scroll je door naar de rubriek ontslagrecht.

Dit is de goede site hoop ik.

Groeten van azalaia.