einde relatie

• assistent

Graag wil ik de mening van anderen horen over dit onderwerp.

Eerder dit jaar heb ik al een berichtje geplaatst over problemen in mijn relatie.Het betrof gestook van vrienden en bandleden van mijn vriend. Het antwoord van Christie vond ik heel treffend want zoiets dacht ik ook al.

Welnu: het lijkt erop dat de stokers uiteindelijk hun zin hebben gekregen, want mijn vriend heeft sinds kort een ander. Ik heb haar 1 keer gezien vlak voor onze vakantie en zij repeteerden samen voor optredens naast zijn band. Ik voelde mij toen niet door haar bedreigd en er was toen ook nog niks aan de hand. Ook na onze vakantie waren er nog geen signalen.

Kortgeleden (eind oktober) waren wij 14 jaar bij elkaar en mijn vriend bracht rode rozen voor mij mee en wij hebben het nog gevierd. Een paar dagen daarna had hij een optreden met zijn band en werd hij thuis opgehaald door de manager die mij met argusogen bekeek toen hij de rozen zag. Kort daarna begon ik dingen te merken en heb ik hem begin december geconfronteerd, waarna hij heeft toegegeven sinds een paar weken ineens iets te hebben met de eerder door mij genoemde zangeres. Hij wilde direct bij mij weggaan, maar dat heb ik weten te voorkomen in de hoop dat hij tot bezinning zou komen. Wij hebben nu een beetje bizarre relatie, waarbij hij dan eens bij haar en dan eens bij mij is. Ook hebben wij nog steeds wat met elkaar als je begrijpt wat ik bedoel en dat is niet uit medelijden. Af en toe twijfel ik zelfs of hij wel echt zo verliefd op haar is.

Als ik insinueer dat hij gehersenspoeld is, ontkent hij dit natuurlijk en vindt mijn verdachtmaking belachelijk. Maar hij is nu wel mooi oud en nieuw met z' n nieuwe vlam aan het vieren en hij doet alsof ik het maar moet begrijpen.

Af en toe krijg ik het gevoel dat ik gek geworden ben. Snap ik het nou allemaal niet, of is dit toch wel heel vreemd allemaal? Het gaat mij volkomen boven het verstand.

Voor de duidelijkheid voeg ik mijn berichtje van 26 feb. hier bij.

Hopelijk kan iemand mij goede raad geven.

Auteur: apestaartje (—.speed.planet.nl)

Datum: 26-02-2006 16:01

Mijn vriend speelt in een band. Ongeveer een half jaar geleden is er een wisseling in bassisten geweest, omdat de bewuste bassist een hoop problemen gaf (drugsgebruik, drank etc.). Deze bassist liep ook de mensen tegen elkaar uit te spelen en presteerde het zelfs om mijn vriend bijna tegen mij op te zetten. Ik heb vanaf het begin af aan (vanaf dat hij bij de band kwam) mijn vriend gewaarschuwd, omdat ik hem meteen al niet vertrouwde. Uiteindelijk is een en ander geescaleerd en heeft men na goed beraad besloten om hem uit de band te zetten en een ander in te huren. Kort daarna is 1 van de andere gitaristen ermee opgehouden (naar hij zegt omdat hij zijn ei niet genoeg in de band kwijt kon). Maar hij en degene die eruit was gezet stookten naar mijn idee de boel op.

Enfin, om kort te gaan: als ik nu bij optredens kom, negeren de zangeres, haar moeder en die gitarist die ermee op is gehouden mij volkomen. Als ik binnenkom zie ik dat hij iets tegen zijn vriendin over mij zegt en dan staat 'ie gluiperig te lachen.

Mijn vraag is: waarom doen ze zo. Ik heb hen verder niks in de weg gelegd. De band gaat goed en ze hebben genoeg optredens. Dat is het probleem niet.

Waarom doen ze zo onhebbelijk??Unquote

• reginehcth

Mijn advies:

Accepteer het niet dat hij nu van 2 walletjes kan eten….hij eruit als hij niet kan beslissen en dan kan hij erover nadenken…. wil hij jou terug dan moet er een en ander uitgesproken worden en dan geen ander meer! Hier ben je veel te goed voor….

Of als dit te accepteren zou zijn, ga jij dan ook uit met een ander….blijf vanavond niet alleen thuis zitten!

• Lezer

Wat snap je dan niet ?

N……..n met een andere vrouw en nieuwjaar bij haar vieren ? Daar is geen woord latijn bij.

Begrijpelijk dat het erg is voor je en zeer verdrietig, maar duidelijker kan het niet zijn.

En gehersenspoeld ………….? Flauw excuus.

• Douce

Wat begrijp je hier niet van? Het is vrij duidelijk.

Gr. Douce

• Marrie

Inderdaad duidelijk.

Laat die vent toch opschieten.

Er zijn meer mannen dan kerken ;)

• Stiertje

Hallo Assistent,

Een duidelijk geval van twee walletjes eten. Je bent er zelf bij en kunt zelf iets aan deze situatie veranderen.

Accepteren en jezelf in deze kwellen of een definitief punt erachter zetten en verder gaan met jouw leven.

Er zijn inderdaad meer mannen dan kerken!

Wat jou vriend doet is respectloos naar alle drie, naar jou, zijn andere vriendin en vooral naar zichzelf.

Kwel je zelf niet door hiermee door te gaan, het is zo klaar als een klontje waar hij mee bezig is. Heel fout.

Sterkte!

Gr. Stiertje

• Alex

Hallo assistente,

Wat een vreselijke situatie: Zestien jaar samen zijn met iemand en dan dit! Ik kan mij heel goed voorstellen dat je die man niet zomaar wilt opgeven! Dat begrijp ik echt heel goed.

Je schrijft dat een vriendenkring/band van je vriend hem tegen jou heeft opgestookt en dat je vriend gehersenspoeld is. Je legt niet zo goed uit waarom dat zo zou kunnen zijn en hoe hij dan precies is gehersenspoeld, maar jij hebt een beter zicht op de situatie dan welke forummer dan ook.

Maar wat ik belangrijk vind is: Maak het wat uit? Want jouw vriend en jij zijn samen de enige die uiteindelijk- onder invloed of niet - de keuzes maken in je relatie. Als je vriend inderdaad gehersenspoeld zou zijn, dan heeft hij dat in ieder geval toegelaten. Ondanks dat jullie al jaren een vaste relatie hebben, is hij een relatie aangegaan met een zangeres van de band.

Een relatie van zestien jaar is niet niks, en het lijkt me dat je die niet zomaar door de w.c. wil spoelen, maar je vriend heeft op een gegeven moment zelfs besloten voor haar bij jou weg te gaan. Nu viert hij oud en nieuw met haar en niet met jou.

Dat geeft toch aan dat hij- ondanks een relatie van zestien jaar- dat hij de duidelijke voorkeur voor haar heeft, ongeacht dat hij bij je is gebleven.

Ik weet zeker dat je heel veel van hem houdt, maar als je van jezelf houdt, dan gun je jezelf geen tweede plaats in het leven van een man met wie je zestien jaar samen bent geweest. Ik ben het dan ook met de andere forummers eens dat je hem moet laten kiezen:

Of hij kiest voor jou en jullie gaan samen werken aan de problemen in jullie relatie zonder de zangeres erbij OF hij kiest voor haar en jij gaat in de toekomst een nieuwe man vinden bij wie je wel op nummer 1 staat.

Ik voel met je mee, want ik vind dit heel erg voor je.

Groet,

Alex

• Alex

Ik zou me heel goed kunnen voorstellen dat je denkt of hoopt dat dit een periode in zijn leven is en dat hij daar weer overheen komt en dan met jou verder gaat en dus op de langere termijn toch voor jou kiest.

De praktijk is in deze helaas wel anders. Vaak is het zo dat iemand in een relatie na een keer vreemd te zijn gegaan, een volgende keer weer vreemd zal gaan en dat dat blijft duren. Deze mensen gaan een bepaalde grens over en omdat ze dat gedaan hebben is de drempel om die grens steeds over te gaan, veel gemakkelijker. Ga er dus niet vanuit dat de situatie zoals hij nu is gaat veranderen als jij niks doet.

Jullie moeten allebei voor iemand kiezen. Hij moet weten wat hij doet, maar jij moet voor jezelf kiezen.

Choisir c'est mourir un peu.

• azalaia

Als jij het niet eens bent met zijn gedrag, dan hou je de eer aan jezelf, hoe moeilijk je dit ook zal vallen, maar dan kies JIJ voor jezelf en laat je niet hèm de keus maken.

Hem laten kiezen lijkt misschien makkelijker omdat jij dan niet hoeft te kiezen, maar ik denk dat het voor jou beter zal zijn als je zelf een besluit neemt.

Het nieuwe jaar is begonnen, maak een nieuw begin voor jezelf en laat 2006 achter je. JIj wil iets niet, dus JIJ doet iets waardoor dit verandert.

Neem zelf de verantwoordelijkheid voor je eigen keuzes, voor je eigen leven, voor je eigen beslissingen.

Heel veel sterkte en geluk in jouw leven.

Groeten van azalaia.

• hans

Wat ook de reden is van zijn gedrag duidelijk is dat hij je niet respecteert.

Ik hoop dat jij jezelf wel blijft respecteren! Je moet dit niet pikken!

Stel jezelf niet afhankelijk van hem op. Wees sterk en maak zelf een keuze.

Laat hem weten dat je veel voor hem voelt en graag verder met hem wilt maar niet op deze manier…….

Laat hem merken dat jij ook zonder hem verder kunt, sterker nog, dat je op deze manier niet verder met hem wilt.

Volgens mij is dit hier de enige oplossing, als je je afhankelijk opstelt dan zal hij daar gebruik van blijven maken. Als hij nog respect voor je heeft dan zal dat alleen maar afnemen. Dwing zijn respect af door sterk te zijn.

Hij moet blij zijn dat hij iets met jou mag hebben en niet andersom!

En als hij voor een ander kiest…. so be it. Mijns inziens ben je alleen beter af dan met zo'n figuur.