Wie kan mij vertellen of uitleggen wat de effecten zijn bij het slikken van concerta (methylfenidat) als je geen ADHD of ADD hebt. Alvast vriendelijk dank.
Ralph
Beste Ralph,
Jaren geleden werd ik ontslagen wegen ongewenste intimiteiten. Omdat ik veel te verlegen en onzeker was naar vrouwen, zeker nadat ik door de eerste vrouw die ik durfde te benaderen maanden lang getreiterd ben met allerlei sexueel psychische treiterspellen en ze er opeens met een ander van door ging heb ik me volkomen overstuur bij de huisarts gemeld voor hulp. De intake bij Riagg, later Parnassia is echter nooit doorgegaan omdat men me niet serieus nam.
Later ben ik via UWV waar ik zelf gewerkt heb door bedrijfsmaatschappelijk werk aangemeld bij het Riagg.
Uiteindelijk ben ik voor niets met medicatie behandeld omdat uit het diagnoserapport, dat PsyQ en Parnassia niet gelezen noch in hun bezit hadden duidelijk blijkt dat ik nooit doorverwezen had mogen worden en te licht was. Aan het eind van de rit slikte ik 92 mg. per dag.
Onderzoek heeft aangetoond dat ik volkomen gezond ben en niets mankeer. Wel kostte het me 6,5 jaar van mijn leven.
Toen ik in december 2006 mijn medicatie niet kreeg van de apotheek, ondanks dat ik er 2 keer naar toe ging met receptuur, en een paar keer ge-emaild en gebeld heb, kreeg ik na 5 dagen onthouding door de hercontinuering van de medicatie zo een mega dreun in mijn brein dat ik 6 weken gedeeltelijk geheugen verlies en agressieve buien had. Ook kreeg ik toen herlevingen van een ontslag uit 2001 bij CBR.
Later bleek er nimmer aangifte te zijn gedaan bij de politie. Bij Content uitzendbureau staat in de computer dat ik te licht zou zijn voor een functie waar ik echter 3,5 maand werkte. Voorts moest ik er na bestudering van mijn dossier achterkomen dat ik me al een jaar eerder had aangemeld via de huisarts waar niks mee gedaan is en later dus zoals ik hierboven al schreef via UWV mijn toenmalige werkgever. Een PostTraumatischeStressStoornis heeft dezelfde soort symptomen als ADD. Echter in 2001 had ik lichte stressklachten. Aan het eind van de rit leek ik wel een cocaïnegebruiker. Logisch als je helemaal nooit medicatie had moeten krijgen.
PsyQ en Parnassia werkten absoluut NIET mee in het beantwoorden van de vele vragen zoals waar dan de indicatiestelling en mijn psychiatrisch rapport zouden zijn. Mevrouw Schneider toenmalig geneesheer Directeur van de zogenaamd “onafhankelijke” klachtencommissie van PsyQ/Parnassia gaf wel mondeling te verstaan dat er geen psychiatrisch verslag meer te vinden was.
Verder blijkt uit onderzoek dat ik vergeleken met 2000 / 2001 van persoonlijkheid veranderd ben. Hieraan is niets meer te doen.
Mijn vaste baan verloor ik en mijn toenmalige partner is nu met een andere man getrouwd. Toch heb ik iedereen vergeven omdat mijn geloof me hiertoe dringt.
Momenteel volg ik een opleiding met baangarantie, ben getrouwd, heb een zoontje en hoop op een betere toekomst.
Veel succes, WEET dat Ritalin en Concerta ALLEEN voor mensen is die ECHT AD(H)D hebben en vooral NIET gebruikt moeten worden als oppepper of zo iets. Uiteindelijk ben ik door dit onoordeelkundig en nalatig handelen heel veel kwijt geraakt. Trieste is dat ik onterecht behandeld ben door een werkgever, Parnassia en PsyQ en dat niemand er nog gegevens van heeft terwijl hiertoe wettelijk normen zijn vastgesteld.
Toch heb ik nu een blije toekomst in het verschiet en ik wens jou en iedereen met vragen over wekaminen ofwel Concerta en Ritalin veel succes voor de toekomst.
Patrick
Mensen die geen ADD/ADHD hebben, en toch Ritalin/Concerta gebruiken, ervaren een rush, zoals bij cocaine/speed gebruik. Ze worden hyper, gaan druk praten, voelen minder (sociale) angst en handelen en denken sneller. Als het middel wordt gebruikt voor langere tijd, kan dit nare gevolgen hebben, zoals: mentale uitputting, agressie, psychoses, etc..
Mensen met ADD/ADHD ervaren juist dat ze rustiger worden van Ritalin/Concerta, omdat ze zich ineens beter kunnen concentreren en beter taken kunnen voltooien. Het voelt alsof er een soort ‘mist’optrekt in je hoofd, en je ineens op een gestructureerde manier kunt denken en handelen. Toch hebben ook ADD/ADHD-ers vaak last van bijwerkingen zoals hartkloppingen, zweten, misselijkheid, etc.. Dit kan ook komen door een te hoge dosering.
Het is in ieder geval zeker niet aan te raden om zomaar een pilletje Ritalin/Concerta te nemen als je niet gediagnosticeerd bent met ADD/ADHD! Kan zelfs gevaarlijk zijn.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?