Bij mij is de diagnose gegeneraliseerde angststoornis vast gesteld. Hiervoor ben ik hulp gaan zoeken bij een psycholoog (gestalt therapie) Bang voor de mensenmassa, onweer, vliegen enz, maar waar het op neerkomt ben ik achter gekomen is dat ik bang ben voor de dood. Ook door de therapie ben ik er nu achter waar dat vandaan komt. Dat was wel even heavy om daar geconfronteerd mee te worden.
Dat dwangmatige herken ik van mezelf. Beide zijn begonnen rond mijn 19e. Ineens kreeg ik last van paniekaanvallen die ik niet kon verklaren, durfde ik niet meer te vliegen (en ik wil nog zo graag veel landen zien) Begon ik druktes te vermijden, dat trek ik nog steeds niet.
Doordat beide mijn leven begon te beheersen en mijn wereld steeds kleiner werd, ben ik hulp gaan zoeken.
Mijn omgeving had weinig begrip en gooide het op aanstellerij.
Nu is dat gelukkig anders.
Dat met die getallen heb ik nog steeds. Voor mij is het ook iets goeds….zolang er een cijfer 9 in voorkomt natuurlijk.
Maar waar dat nou precies door komt weet ik niet. Ik zie het als een soort houvast. Er gebeurt iets vervelends, je hoopt dat het een goede afloopt heeft en begint te rommelen met die cijfers, zo iets, moeilijk om uit te leggen.
Aan de andere is het ook iets wat bij mij hoort, ik sta er mee op en ga ermee slapen, maf hé!
Groet Stiertje