herinnering geboorte??

• Dusss

ik sprak vanavond met een vriendin en we bespraken dat we allebei (vooral als kind) als we in bed lagen een soort zeepbel / luchtbel om ons heen ervaren, als een zwevend kwetsbaar doorzichtige ronding die ons omhulde. Die ook dichterbij kon komen.

Volgens haar zou dit een herinnering aan je geboorte zijn. Herkent iemand dit en/of weet iemand wat dit voor ervaring is?

• azalaia

Nee, ik herken dit niet, maar ik heb wel ergens gelezen dat mensen onbewust hun geboorte kunnen herinneren. Mogelijk herinner je je de tijd dat je nog in de baarmoeder zat, je leefde toen in een waterbel waarin je gewoon kon ademen.

Als je dit zo ervaren hebt als kind, dan moet dit een prettig en veilig gevoel hebben gegeven.

Groeten van azalaia.

• web-aapje

Wat jij hier beschrijft is een voorfase van uittreding. Ik herken het wel, dat kabbelende gevoel of je in een bel zit. Ik noem het altijd mijn amoebe gevoel, net of je uitdijt en weer inkrimpt. Je geest zit dan niet meer echt in je lichaam maar zweeft er gedeeltelijk buiten. Het heeft volgens mij niks te maken met de geboorte of het gevoel als baby in de baarmoeder te zitten. In mijn puberteit heb ik veel uittreed-ervaringen gehad die voor mij erg angstaanjagend waren. Naarmate ik ouder werd is het steeds minder geworden en nu heb ik alleen dat kabbelende/zoemende gevoel nog regelmatig, wat ik niet onprettig vind. Als je meer wilt weten over uittredingen, via Google is genoeg te vinden, ook de voortekens van uittreden.