Ik heb een puber in huis die slecht slaapt, nu heeft de huisarts melatonine voorgeschreven..wie heeft er ervaringen mee en zijn andere er manieren om het slapen te verbeteren ?
Voor mijn dochter hebben we dat ook maar de huisarts waarschuwde dat dat eigenlijk verslavend kan worden. Dus we proberen het ook met huis-, tuin- en keukenmiddeltjes.
* na 3 uur 's middags geen cola, koffie of thee meer drinken
* de tv en pc op tijd uit zodat ze een half uurtje kan relaxen zonder die apparaten.
* beker melk drinken
* lekker douchen en rustig tutten en bedklaar maken
* nog even de tas voor school klaarzetten en kleren uitzoeken
* dan nog als laatste een stukje lezen en hop rustig gaan liggen.
Was wennen maar dat werkt ook.
zelf gebruik ik melatonine 3mg om te slapen.
het is een lichaamseigen stof en er is ook bepaalde voeding wat de aanmaak stimuleert. zelf heb ik een boek over melatonine bij de slegte gehaald om er meer over te weten.
ik slaap met melatonine diep en vol dromen echt zalig al gebruik ik het niet elke nacht.
het zal moeilijk zijn voor je puber maar regelmaat en rust is goud! geen tv op de kamer of computeren voor t slapen gaan.
ik denk ook dat er meer aan de hand is omdat t om een puber gaat.
spanningen, nieuwe indrukken,schoolstress of verliefd??
misschien kan je erover praten en ondertussen is melatonine mi een oplossing,probeer ook eens een halve, of kapotkauwen en onder de tong(niet lekker) dat helpt je sneller inslapen.
Hij drinkt geen koffie en cola, computer en tv aan banden leggen wordt wat moeilijker.
Hij heeft totaal geen last van stress voor repetities ed. en meisjes zijn nog niet gesignaleerd.
Pubers verleggen op die leeftijd hun slaapritme en ik kan me van mezelf nog wel herinneren dat ik veel wakker lag in die tijd. er is bloed geprikt en alle onderzoeken zijn goed, het enige dat er uit is gekomen is dat slaapritme.
Wat er nog kan spelen is dat hij een vervolgopleiding moet gaan kiezen en dus keuzes moet gaan maken voor de rest van zijn leven, maar ook daar maakt hij zich niet druk om….
.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?