Ik ben lelijk!

  • miemel

    hallo,

    Dit is denk ik niet echt een onderwerk wat je verwacht van een 27 jarige man, maar ik heb zogezegd een “uiterlijk-minderwaardigheids-complex”.

    Ik werd op de middelbare school wel eens uitgescholden voor lelijkerd en het begon allemaal toen de leraar duits (ik was toen 12) in de klas aan een klasgenoot vroeg wie zij de lelijkste jongen uit de klas vond en wie de knapste, nou ik was dus de lelijkste volgens haar! en vanaf dat moment heb ik die complex. Zeer slechte zet geweest van die leraar om zulke dingen aan pubers te vragen maarja.

    Ik hobbel gewoon door met het leven en de ene dag schaam ik me niet voor mijn uiterlijk en de andere dag wel, maar vandaag zei een collega dat ik een lelijke kop had (op grappige manier, we waren wat aan het dollen)

    En nu zit ik hier weer met hetzelfde gevoel als vroeger. Ik vind mezelf lelijk ( ga foto's van mezelf maken om te zien of ik nou wel of niet lelijk ben, en vind dit dus wel ) Ik zie nu bijna alles weer zwart in en snap ook waarom ik geen vriendin heb.

    Ik ben gewoon niet knap. Ik heb wel aan mijn zus gevraagd vandaag of ze me lelijk vind en anwoord dan van “nee….”, maar ja ze zegt ook niet dat ze me er goed uit vind zien:S

    Ok ik ben lelijk, maar kan het niet accepteren. Knappe mensen schoppen het naar mijn inzien ook verder en worden sociaal sneller geaccepteerd, maarja.

    Heb het gevoel dat ik de enige ben die dit zo heeft. Ik wil leren durven te stralen en dat als mensen zeggen dat ik lelijk ben dat ik dan niet gelijk zo depressief word.

    Iemand die mij kan of wil helpen of wat tips kan geven of mensen die dit herkennen dan hoor ik het graag

    gr miemel

  • azalaia

    Tsja, het is lullig om clichés de gaan gebruiken als: schoonheid zit van binnen, want daar schiet jij nu niks mee op.

    Acceptatie van hoe je bent zou beteer zijn. Het is wel waar wat je zegt dat knappe aantrekkelijke mensen sneller een baan aangeboden krijgen en meer succes hebben in het leven. Gaat niet altijd op natuurlijk.

    Er is eens een proef gedaan met hele jonge babies van 3 maanden of zo, die kregen een lelijke hoofd boven de wieg te zien een paar minuten, waarop de allemaal begonnen te krijsen, maar zodra ze een een mooi symetrisch gevormd uiterlijk met lieve ogen te zien kregen, dan werden ze rustig en begonnen te glimlachen. Maakte niet uit of het mannen of vrouwen waren.

    Dit was dus niet gemanipuleerd.

    Tegenwoordig kun je wel cosmetische operaties laten doen, b.v. een hele kromme bobbelneus laten rechtzetten. Bekijk jezelf eens goed en mogelijk kun je een verwijskaart krijgen om net dàt beetje te laten veranderen waardoor je meer zelfvertrouwen krijgt en je ook mooier ben geworden.

    Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, maar wie mooi is, heeft soms ook pijn en is ongelukkig.

    Bespreek het eens met je huisarts en vertel hem eerlijk dat ze zo vreselijk lijdt hieronder, of hij niet iets voor je kan betekenen.

    Ik kan wel gaan zeggen dat je naar een psychiater of psycholoog moet gaan omdat dit probleem tussen je oren zit, maar ik heb makkelijk praten als buitenstaander, ik voel niet wat jij voelt, dus is mijn advies: ga eens prtaten met je huisarts hierover.

    Groeten van azalaia.

  • pien

    Tja, ik ken het gevoel. Ik was tot mijn pubertijd voorbij ging een typisch voorbeeld van een lelijke puber: dikke bril, vet haar, heel veel puistjes, te mager en geen figuur te bekennen. Ik voelde me onzeker en droeg dat daardoor ook uit. Nu heb ik dat niet meer, ik ben me beter gaan kleden, voel me vanbinnen mooier en kan beter relativeren.

    Maar ik zou als ik jou was er eens over praten met een psycholoog want om nou meteen je eigen uiterlijk te veranderen is ook zo drastisch. Je zou kunnen gaan sporten, andere kleren gaan dragen die beter bij je passen en dat draagt er hopelijk toe bij dat je jezelf beter voelt. Zoek een leuke hobby en wie weet kom je daar ook iemand tegen die je leuk vindt om jezelf…want vriendinnen liggen ten slotte niet in de winkel…:-) Succes!

  • Jmf

    Tja, wat is lelijk en wat is mooi. Dat is een begrip waar iedereen anders over denkt.

    Iedereen is uniek, dus jij ook! Iedereen heeft altijd wel iets moois zowel lichamelijk als in het karakter.

    Accentueer je mooie, unieke dingen in je kleding en in je karakter.

    Dat je jezelf niet accepteert omdat je er zo uit ziet is vanuit mijn beleving niet zomaar uit de lucht komen vallen, maar dat vertelde je ook in je bericht. Misschien meet je je teveel aan je vroegere ervaringen.

    Wat is er zo waardevol aan knappe mensen die het ver schoppen in de samenleving?

    Het is belangrijk dat je weet wie je bent, dat je uniek bent en dat je ‘lekker in je vel’ zit. Dan maak je je ook niet zo sappel of je het wel of niet ver schopt in de maatschappij. Dan pas kun je stralen!

    'n Keer een babbel met iemand op psychisch gebied kan je misschien hierbij helpen.

    Een plastiche ingreep lijkt me, zoals Pien ook zegt, erg rigoreus. Vaak vloeit het voort uit onvrede over je uiterlijk in combinatie met verkeerd zelfbeeld. Mensen hoeven zich niet altijd beter te voelen na een plastische ingreep omdat het in mijn ogen toch veel met je eigen psychische denken te maken heeft.

    Sterkte!

    Groet,

    Jmf

  • Hondenvriend

    Niemand is lelijk. je bent zoals je bent blank zwart geel blauw het maakt geen bal uit.

    Misschien zou je je gedachten eens moeten verzetten en een hond nemen als je die alle aandacht en verzorging kunt geven. Er zitten veel te veel honden in een asiel die een baasje zoeken.

    Lekker bezig zijn met honden en leven voor de hond verhoogt onmiddelijk je eigenwaarde.

    Nogmaals je bent niet lelijk. iedereen is evenwaardig wat ie ook wel of niet kan.

    groeten en doe a.u.b. niet zo minderwaardig daar is geen enkele reden voor.

  • Archie

    stop met denken! elke mens is mens en mooie mensen zijn mooie mensen, maakt niet uit hoe je eruit ziet.

    andere mensen vinden je lelijk? nee, volgens archie voel jij jezelf lelijk en ik vraag me af wie je aangepraat heeft dat schoonheid zaligmakend is :-)

    geloof in je eigen schoonheid lelijkerd, dat doet archie ook en die is ook lelijk van buiten maar van binnen een pareltje, net als jij!!

  • Ellen XL

    Wie was trouwens tot de knapste jongen benoemd? En zie je die nog wel eens? Hoe ziet hij er nu uit en hoe over 30 jaar? Schoonheid is zo relatief! Een mooie vrouw met een chagarijnige bek of rotopmerkingen, verpest haar eigen schoonheid.

    Groetjes van Ellen

  • Archie

    ellen, lief mens

    archie was de lelijkste en de onbeminde maar nu niet meer ook al ben ik lelijk want dat ben ik

    ik ben mooi met al mijn chagarijnige bek en rotopmerkingen, ik verpeste mijn eigen schoonheid en heb nu een parel als levensgezel!

    tis doorzetten en niet zeuren hihi

  • Ellen XL

    Haha! Als je er zelf maar van geniet he? :D;)

  • Lezer

    Ha die Jansie………..Ha die H ha die M………………leuk al die aandacht ?