Beste Paula
Ik vind echt dat jij en niemand zich hoeft te schamen als ie in huilen uitbarst . Dat huilen heb jij nodig om je gevoelens te ontladen. Dus ik zie geen enkele reden om dit huil gedrag te beheersen. Gewoon uiten dat gevoel.
Ik heb deze week trouwens liters aan tranen gehuild want mijn 11 jaar oude labrador was plotseling overleden door een zware longontsteking . De anti biotica spuitje sloeg niet meer aan.
Ik heb sinds donderdag een andere labrador een moeilijk plaatsbare uit het asiel bevrijd en kom net terug uit het bos van een bosuilen telling op de Veluwse bossen. De nieuwe hond is mee geweest. Overal waar bosuilen territoria is vastgesteld word iv.m vroeg broeden geen bomen meer gekapt . De bosuil legt in februari zijn eieren al in de boomholtes. Een hond motiveert mij extra om juist de natuur in te gaan.
Maar om terug te komen op het huilen ik zou zeggen dat is geen enkel probleem.
Het zou pas een probleem zijn waneer je overal heel gevoelig voor bent , maar dan gaat het niet om het huilen maar omdat je overal gevoelig voor bent. In zo geval is het zaak om dit met een hulpverlener te bespreken en indien nodig kan men ook extreme gevoeligheid met medicatie corrigeren.
Ondanks ik al blij ben met mijn nieuwe hond valt er toch nog wel eens een traan om de dood van mijn hond.
Huilen ontlaad. En vloeken ook.
groeten