Hallo,
Ik zit met een probleem(pje). Ik kan mijn vinger er niet op leggen, maar sinds ik op m,n werk heb aangegeven dat ik mijn relatie verbroken heb, heb ik het idee dat een mannelijke collega enigszins een oogje op mij heeft. Hij heeft dat nooit zo concreet aangegeven, maar ik kreeg buiten werktijd ineens sms-jes en tijdens mijn werk persoonlijke e-mailtjes. (dat deed ?ie?anders nooit
)Ik heb er geen aandacht aan geschonken en dit is inmiddels wel opgehouden. Nu merk ik dat hij toch op de één of andere manier aandacht probeert te trekken, maar dan op minder positieve manieren. Wat er nu gebeurt is dat hij me openlijk wijst op zogeheten fouten. Me regelmatig tegenspreekt of op een nogal theatrale manier een discussie met me aangaat. Veel van de dingen waarop hij me wijst m.b.t. mijn werk zijn niet fout en dat kan ik dan ook rustig weerleggen. Maar hij zet me wel eerst een beetje voor schut bij m,n collega?s en als ik het tegendeel bewijs accepteert hij het niet. Ik heb hem ook wel eens aangesproken op zijn gedrag en gezegd dat ik het niet leuk vindt als hij zo doet, maar dat is schijnbaar weer aanleiding voor hem, om ?s avonds per sms z,n excuus weer aan te bieden. Dus dat doe ik eigenlijk ook maar niet meer. Ik kan hem niet afwijzen omdat hij niet concreet aangeeft iets voor mij te voelen. Het is eigenlijk te subtiel allemaal en heel moeilijk voor mij om mee om te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand me adviseren wat te doen. Het vervelende is dat het ook de sfeer op m,n werk een beetje bederft terwijl die normaal gesproken altijd goed is.
Alvast bedankt.
H.