psycholoog

• Annie

Hallo,

Ik ga morgen voor het eerst naar de psycholoog, ook al ben ik nog maar 21.

Ik ben eigenlijk heel bang dat het niet gaat helpen. Waarover moet ik beginnen tijdens dat eerste gesprek? ik zal totaal niet op mijn gemak zijn en ben bang wat mij te wachten staat. Ik heb nu al moeite om mijn dagelijkse gang van zaken op een goed pad te houden en ik denk dat het emotioneel heel zwaar zal worden. Ik zie er een beetje tegenop, maar geloof ook wel dat het goed is. Dit was eventjes een uitlaatklep voor me! :)

groetjes Annie

• an

Sterkte morgen, waarvoor ga je naar de psycholoog?

• Jmf

Hoi Annie,

Alle eerste keren zijn eng!

Gewoon gaan en het min of meer over je heen laten komen.

Het is aan de psycholoog om jou op je gemak te stellen en het gesprek op gang te brengen en te sturen.

Het kan emotioneel zwaar zijn, maar je kunt alleen maar van de toppen genieten als je door de diepste dalen gegaan bent.

Ga ervoor, je kunt het!

Alleen de sterke mensen gaan dit gevecht aan, dus je bent bereid te vechten anders was je ook geen hulp gaan zoeken!

Sterkte!

Groet,

Jmf

• Ron

Sterkte vandaag!

Misschien heb je er wat aan: ; ‘de mens lijdt het meest van hetgeen hij vreest’.

Jij hebt angsten en overtuigingen die angsten vergroten en de vraag is in hoeverre die reeel zijn.

Je zult moeten leren de juiste overtuiging tegenover de valse te leren zetten.

Ik bid je dat toe!

Vr. gr. Ron

• jebbie

Annie,

Het is belangrijk dat je je op je gemak voelt bij je psycholoog en dat hij vriendelijk is tegen je. Als dat niet zo is, kun je een andere kiezen. Het is ook belangrijk dat je psycholoog goed bekend staat. Want helaas zijn ze niet allemaal goed. Er zijn helaas veel psychologen die niet genoeg praktische kennis hebben om je goed te kunnen helpen.

Ook verstandige en lieve vrienden kunnen heel belangrijk zijn om jou een prettiger gevoel te geven. Als je die vrienden misschien niet hebt kun je ze opzoeken.

• Annie

Hey hey,

Ik dacht ik laat even weten hoe het is gegaan. Het ging eigenlijk wel heel goed. Ik voelde me wel op mijn gemak en dat was prettig. Bedankt voor jullie berichtjes. Ik heb nu wel het gevoel dat het gaat werken en dat het goed komt met mijn emotionele barricades die ik mezelf heb opgelegd ;)

groetjes Annie

• Jmf

Dat is fijn voor je!

Sterkte aankomende tijd!

Groet,

Jmf

• azalaia

Nou jebbie, daar noem je wat, vrienden opzoeken die je niet hebt……. haha ;)

Groeten van azalaia.

jebbie schreef:

Annie,

Ook verstandige en lieve vrienden kunnen heel belangrijk zijn

om jou een prettiger gevoel te geven.

Als je die vrienden misschien niet hebt

kun je ze opzoeken.