Smeekbede hulp zoeken baan

• Eva

Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik op het goede forum ben maar, het volgende wil het geval.

Ik doe een oproep voor mijn zus.

Zij is in 2004 afgestudeerd als kinder- en jeugdpsycholoog. Tot op heden is het haar nog niet gelukt een baan te vinden in haar vakgebied. Zonder werk zit een GZ-opleiding er sowieso al niet in.

Overal word GZ gevraagd of ervaring. Laatst solliciteerde ze naar een werkervaringsplek. Drie dagen onbetaald werken!! Ik vind het belachelijk maar goed.

Ze waren erg van haar gecharmeerd maar helaas had iemand anders net iets meer ervaring…hoe ironisch, te weinig ervaring voor een werkervaringsplek…

Wie weet iets?? wie kan wat handreikingen geven?? Of is het echt zo hopeloss allemaal?? Ik ken haar door en door en al ben ik natuurlijk niet objectief, ik durf te beweren dat zij een fantastische kinder- en jeugdpsychool kan zijn als ze maar een kans krijgt!!

Alle tips zijn welkom, waar zijn de achteringangen??

Met vriendelijke groet

• azalaia

Op internet kan ze haar profiel neerzetten bij instellingen die deze vacature open hebben staan.

Dan kan ze nog schriftelijk aan een x aantal bedrijven open sollicitaties sturen met haar cv en zoveel mogelijk informatie.

Dan maar afwachten wie hier op reageert.

Groeten van azalaia.

• Eva

bedankt voor je reactie , maar dat bedoel ik dus niet, tuurlijk doet ze al die dingen al alleen wij krijgen een beetje het idee dat je gewoon een achteringang moet hebben wil je aan de bak komen.Ik ben dus op zoek naar reacties van echte psychologen die misschien kunnen vertellen hoe het hen gelukt is ergens binnen te komen.