Studie psychologie

• Mir

Ik heb een vraagje over de verschillen tussen HBO psychologie via het NTI (Of Hanzesteden) en de Open universiteit.

Ik ben begonnen met de “inleiding” bij het NTI maar ik zie op het forum veel klachten van studenten over de organisatie bij het NTI. Verder spreken mij het voordeel van een provinciaal studiecentrum van de open universiteit ook erg aan.

Is er iemand die ervaring heeft met beide opleidingen (overgestapt zowel van ou naar NTI of andersom) en kan iemand mij wat meer vertellen cq meningen geven?

Het voordeel van eerst HBO en daarna via een schakeljaar m'n master halen lijkt me dat ik eerst wat meer prakisch leer en daarna voorbereidt zal zijn op de master. Zo krijg ik van beide werelden praktisch/wetenschappelijk wat mee.

Ook lijkt me het traject via de Open universiteit erg lang. 7 jaar voor de bachelor en 2,5 jaar voor de master. Totaal 9,5 jaar! Ik verwacht dat ik de HBO opleiding in 4 jaar kan doen en daarna 2 jaar fulltime voor mijn master (schakeljaar en masterjaar). Of deze in combinatie met werk doen maar dat is afhankelijk van de situatie dan.

Ook reacties van mensen die de deeltijdopleiding (bijv de RUG) via een reguliere uni doen, interesseren me.

Graag voor- en nadelen. Mijn interesses gaan uit naar Arbeid & Organisatiepsychologie, mediation of sociale psychologie. In ieder geval waarschijnlijk niet in de klinische/neurologische hoek.

Mvg,

Mir

• Lezer

De NTI is hier al vaker onderwerp geweest.

probeer eens met de zoekfunctie van dit pb.

• florien

Volgens mij is er nergens in Nederland een opleiding Psychologie die je op universitair niveau verkort kan doen. Hoogstens kun je een paar vrijstellingen krijgen maar je moet op 4 jaar rekenen.

Zelf wil ik ook richting arbeids- en organisatiepsychologie. Ik heb een heao diploma en ben nu eerstejaars student psychologie aan de UvT. Tijdens de intro is ons verteld dat de opl. psychologie in Tilburg NOOIT verkort kan.

Succes met je keuze!

• laris

Hoi allen,

Wie heeft ervaring met cursus van Loi / sociale psychologie?

Die wil ik graag volgen, maar is me niet helemaal duidelijk wat je ermee kunt.

Graag hoor ik adviezen of op-aanmerkingen hierover.