Soms baal ik van mezelf

• Jmf

Hoi,

Ik loop iedere keer tegen het volgende aan:

1x in de 2 weken heb ik zangles. Ik zing graag en heb nooit geleerd om goed te zingen en heb in september al m'n moed bij elkaar geraapt en me opgegeven voor zangles.

Erg confronterend met mezelf…

Aangezien ik hartstikke fout zing en dus helemaal opnieuw moet leren zingen is het een drama om het ‘oude zingen’ af te leren.

Mijn zanglerares geeft daar natuurlijk handvaten bij en vertelt hoe ik dat het beste kan doen, maar waar ik het meeste van baal is dat als ik het niet goed doe ik helemaal in de stress schiet en dat er helemaal niets meer lukt of goed gaat.

Ik kan haast niet meer helder denken, en maak er dan een potje van.

Zij merkt het ook dat ik volledig in de stress raakt en ik kan het alleen maar bevestigen, want zelf merk ik het ook. Ze vindt me veel te perfectionistisch.

Ikzelf denk dat ik dat perfectionisme wat meer los moet leren laten. Als ik gewoon loop te zingen tijdens het werk gaat het vaak wel goed…

Stel ik te veel eisen aan mezelf?

Hoe zien jullie dat? Een ander blik hierop wil bij mij nog wel 's helpen.

Groet,

Jmf

• Ron

Vergeef jezelf dat je niet volmaakt bent.

Je bent niet de eerste….

vr. gr. Ronald

• Douce

Perfectionisme of het streven er naar, heeft mensen alleen maar ongelukkig gemaakt. Want……….wie bepaalt het en hoe ziet het eruit? Loslaten zei je zelf al, dus het antwoord is er, makkelijk of niet. Zing voor je plezier en niet om het beter te kunnen dan anderen. Als het je (ongezonde) stress geeft is het waarschijnlijk niet de juiste tijdsbesteding voor je.

Gr. Douce

• Lezer

Je kunt overal een probleem van maken, maar dat hoeft helemaal niet . Je zingt voor je plezier, bederf dat dan niet door onzinnige eisen te stellen.

Genieten is een keuze.

• Jmf

Ja, daar baal ik nou zo van dat ikzelf er ‘onbewust’ zo'n probleem van maak.

De lessen zijn weliswaar zo voorbij en ik ga er ook absoluut niet met tegenzin naar toe, maar snap compleet niet waarom daar nou zo voor in de stress moet schieten.

Ik wilde toch niet voor niets zangles????

Loslaten, ja, in de kop weet ik heel goed dat ik het los moet laten, nu het gevoel nog mee krijgen.

Groet,

Jmf

• Douce

Je maakt er niet onbewust een probleem van, maar bewust. Gewoon opruimen die handel. Ook dat is een bewuste keuze.

Gr. Douce

• azalaia

Kijk eens op: www.loslaten.nl

Als zingen zoveel stress bezorgt, zoek dan iets anders wat je geen stress oplevert.

Misschien past zingen wel niet bij je, ook al omdat je zelf al aangeeft dit niet goed onder de knie te krijgen.

Modder dan niet door, en zoek een andere vrijetijdsbesteding die beter bij je karakter en je gevoel past.

Groeten van azalaia.

• Douce

Helemaal mee eens, maar dat had je in mijn bericht van 18.03 al gelezen….:D

Gr. Douce

• azalaia

Wel gelezen maar begrepen als die STRESS opruimen, dus weg met de stress, en niet weg met het zingen haha. Grappig dat ik je antwoord nu wel begrijp.

Groeten van azalaia.

• wanna

Hopelijk leer je minder streng te zijn voor jezelf.

Je bent ook met de ‘R’ en de ‘O’ begonnen voor je ‘roos’ schreef en daarna schreef je ook niet meteen een opstel of een scriptie!

Niemand kan iets meteen uitstekend naar zn zin.

Je zal merken dat als je je zinnen zet op het zingen zelf en de oefeningen je veel sneller en gemakkelijker beter gaat zingen dan als je dat ‘moeten’ van jezelf zo vast houdt.

Hou in het oog dat je het gewoon niet goed kan maar dat je het voor je lol doet.

het is geen wedstrijd en de wereldpolitiek hangt er ook niet vanaf,relax!

als je die lol vind zal je zien dat dat ook te horen zal zijn!

veel plezier!