Soms baal ik van mezelf

• Ron

Liefdevolle reaktie Wanna!

Het is een geweldige ervaring als het loslaten van dit soort perfectionisme/faalangst lukt, heel bevrijdend.

Ik wens je dat toe Jmf.

Heb je dergelijke gevoelens ook (wel eens) in andere omstandigheden?

Laat je nog even weten hoe het verder gaat?

gr. Ron

• Lezer

Nee dat zei ik niet.

Loslaten vind ik een ongrijpbare opdracht.

Ik ben van mening dat je er voor kunt kiezen om plezier ergens aan te beleven. Iedere keer dat je weer onzinnige eisen stelt aan het zingen , dwingende gedachten hebt,zeg je : daaaaaaaaaaaaag………..niets mee te maken…….ik doe het voor mijn plezier !

Lach erom en je zal zien dat het werkt.

Nog een tip :Iedere keer dat je je betrapt op zo,n strenge gedachte, je schouders even strak naar beneden trekken en zachtjes loslaten.

Beide stug blijven doen zodat het een gewoonte wordt. Het is heel eenvoudig en zal je goed doen.

• pien

Heel herkenbaar…ik heb morgen mijn derde zangles en ik heb nog geen noot gezongen…

Ik zou verkeerd ademen met mijn buik, ik moet spraakoefeningen doen en leren mijn hoofdstem te voelen en gebruiken….dus ik heb nog geen lied gezongen.

Maar ik ga ervan uit dat het beter wordt en ik kan echt al beter langere tonen uitzingen met die gebrekkige buikadem….dus ik zie al vooruitgang…zelfs na jaren verkeerd zingen.

Houdt moed en gewoon doorgaan…zingen leerde je vroeger ook niet in een paar lessen…

• Jmf

Ja, hoor dat heb ik ook in andere situaties.

Werksituaties bij klanten, administratieve deel van onze zaak met name als mijn man vragen gaat stellen aangaande de administratie.

Groet,

Jmf

• Jmf

Pien,

Ah, dat vind ik dan toch wel fijn dat er ook mensen zijn die het herkennen.

Gelukkig merk ikzelf ook wel verbetering, misschien ben ik gewoon te ongeduldig.

Ik ben ook begonnen met het zoeken van m'n kopstem. Ik heb ‘m wel gevonden, maar ik weet nog niet goed hoe ik ’m moet gebruiken. Ik knijp 'm teveel.

Enne, een goede adembeheersing, ademsteun is heel belangrijk met zingen.

Ik was ook echt niet van plan om het zomaar op te geven. Het is altijd een droom van me geweest om te zingen en vind het daarbij wel belangrijk dat ik het op een goede manier doe.

Capaciteiten zijn ook aanwezig zowel muzikaal alsmede de improvisatie alleen omdat ik er zo'n ‘stresszooitje’ van maak verpest ik het. Vooral het leren gebruiken van m'n kopstem en improvisatie.

Het ligt ook niet aan m'n zanglerares maar aan mij!

Wens je in ieder geval veel succes bij je lessen!

Groet,

Jmf