Vliegangst

mijn tunnelangst had te maken met angst voor de toekomst, nieuwe dingen en keuzes maken en er zat het een ervaring op uit een vorig leven.

Het hoeft niet perse angst voor de dood te zijn.

• azalaia

Iemand die zich bewust in het hol van de leeuw begeeft kent geen angst.

Groeten van azalaia.

• azalaia

Als jij bang bent voor mij, ben jij niet bang voor de dood tenzij ik met een geweer op je gericht sta.

Er bestaan veel vormen van angsten. Vliegangst is een doodsangst.

Er zijn vrouwen die zo bang zijn van hun man of vriend, dat ze die angst ook ervaren als een doodsangst vanwege de dreiging die uit gaat van die persoon.

Ze zitten dan niet voor niets in een Blijf Van Mijn Lijf huis….

Mensen zijn bang voor de kleinste spinnetjes, muizen, terwijl die totaal niks doen, maar toch zijn ze bang. Zoiets noem ik dan een fobie, een onredelijke angst.

Groeten van azalaia.

• Lezer

Qoute :

"Nou…., angsten, welke dan ook, hebben in wezen allemaal te maken met de angst voor de dood.

Mensen zijn bang voor de kleinste spinnetjes, muizen, terwijl die totaal niks doen, maar toch zijn ze bang. Zoiets noem ik dan een fobie, een onredelijke angst."

Angst voor de dood door een spinnetje ?

• azalaia

Lezer, jij weigert mij te begrijpen, is jouw keus.

Mensen, vooral vrouwen kunnen volslagen in paniek raken door een wesp om hun gezicht, of als ze een kakkerlak of muis in hun keuken aantreffen.

Die paniek heeft weer te maken met die fundamentele angsten, angsten dat die beesten je iets aan zullen doen dat je niet overleeft.

maar laat ik deze discussie met jou maar sluiten, jij wil me gewoon niet begrijpen.

Angsten zijn net als honger en dorst ook overlevingsstategiën, we moeten er maar mee zien te leven en paniekangsten leren te onderdrukken als die feitelijk nergens op slaan zoals bang zijn voor een spinnetje… :D

Groeten van azalaia.

• Marietje

Ik snap je wel hoor,,, brrrrrrrr ik ben echt wel bang voor grote spinnen!!

• azalaia

Marietje, er schiet me zojuist nog iets opmerkelijks te binnen n.l. dat mensen die roken, drugs gebruiken, veel drinken….. allemaal gif tot zich nemen dat een gezondheidsrisico en gevaar vormt voor hun leven.

Kennelijk schrikt long kanker niet genoeg af om met roken te stoppen.

De verslaving is dus sterker dan de (on)bewuste angst voor de dood.want aan long kanker ga je zeker dood, je stikt gewoon…

Een verslaving schijnt dus een angst voor iets uit te sluiten.

Kan mij nog wel herinneren dat in de 60teger jaren LSD op een suikerklontje in de mode was, en dan dacht die persoon die dat nam dat ie kon vliegen, ging dan op de vensterbank staan voor het open raam, spreidde zijn armen uit en maakte die vlucht.

Voordat hij kon begrijpen wat ie deed, was ie al dood neergesmakt op de grond.

Groeten van azalaia.

• Lezer

Heb je dat meegemaakt ?

Wat zal je geschrokken zijn.

• azalaia

Haha, bespeur ik enige ironie :D;)

Groeten van azalaia.