hallo allemaal,
een poosje geleden heb ik hier een bericht geplaats over mijn dochter van 9!!
ik heb toen aan jullie gevraagd of zoiets als dwangmatig ruiken bestond…
ik heb toen het advies gekregen het gewoon een jaartje ongeveer aan te kijken..
ik stond daar helemaal achter, dus heb ik besloten om het maar eventjes op zijn beloop te laten…
ik hield haar natuurlijk wel in de gaten, en wat mij opviel was dat het alleen nog maar erger werd….
en dan vooral de mate die erger werd…eerst rook ze aan alles wat ze in haar handen kon krijgen, maar nu doet ze het dus 4, 5 keer….achterelkaar…
dus aan 1 ding moet ze zeker 4, 5 keer ruiken voordat het volgens mij voor haar '“goed is”"…
het komt op mij erg dwangmatig over…
nu weet ik wel, dat ik er mischien teveel mee bezig ben, maar ik wil het ook niet wegwuifen…
ze is vanaf de geboorte al een zorgenkindje, en ze heeft heel hard moeten knokken om te komen waar ze nu is….
ze heeft door een zware bevalling een poosje te weinig zuurstof gehad, en ik heb gemerkt dat ze altijd een achterstand heeft gehad… met een hele boel dingen…
lopen en staan ging ze pas toen ze ruim twee jaar was….
dus daar kwam al de nodige therapie bij kijken…
nou toen ze eenmaal naar school ging kwamen er motorische problemen de hoek om sjeezen… dus heeft ze ruim 2,5 jaar ceasartherapie moeten volgen….
nou, toen was ze daar voor “'geslaagd”… kreeg ze leerproblemen…vooral met lezen en rekenen…. hup, toen moest ze weer de molen in, want ze vermoede dyslexie…
zo hard heeft ze moeten vechten…
en nog zijn we er elke dag mee bezig …
en dan vooral ik, ben er nog elke dag mee bezig…
want haar zelfvertrouwen is er laag, en ik volg nu een soort curcus, om daar op een gezonde en gezellige manier mee om te kunnen gaan, maar wel op zo''n manier, dat ik haar toch steun met het opkrikken van haar vertrouwen in zichzelf….
en ik moet zeggen, dat gaat best wel goed….gelukkig!!!!
Maar nu dus dit…
jullie snappen dat dit dwangmatige ruiken me een beetje angstig maakt…
ik zou heel graag iets meer erover willen weten…
zie ik nu echt spookies??
ik wil natuurlijk niet weer met haar van hot naar her om er achter te komen waarom ze het doet….
maar ik wil het ook niet negeren….
ik heb 1 keer aan haar gevraagd, waarom ze zoveel rook aan de dingen, en toen zei ze: ja mam, dat moet ik nu eenmaal…..
verder praten we er niet veel over, want ze is vrij in zichzelf gekeerd, en ik wil er niet teveel aandacht aan schenken….
mischien dat jullie weten wat ik nu het beste kan doen…
of op welke site ik eens kan kijken…
het zit me gewoon dwars, maar dat dwangmatige heb ik wel vaker gezien in mijn familie.. en ik heb ook gezien wat voor een verdriet het kan doen….
dus doe ik hier iets mee, of laat ik het nog maar eventjes aanmodderen????
heel graag jullie advies…..
lieve groet butterfly