Freelance testers Shared Ambition

• Simon

Op de NIP-site staat een vacature voor freelance testers, door een bedrijf genaamd Shared Ambition. Ik wil mensen aanraden voorzichtig te zijn met hun hoop te vestigen op een sollicitatie bij dit bedrijf.

Een jaar geleden werd ik op basis van mijn sollicitatiebrief uitgenodigd voor een kennismakingsdag in Amersfoort. Daar kregen alle sollicitanten te horen dat ze waren aangenomen. Het testwerk zou op freelance basis, 55 euro per uur betalen (bruto). Na deze dag heb ik met een tester meegekeken om me in te werken, materiaal gekopieerd, maar ben nog nooit gebeld door ze. Heb verschillende malen contact opgenomen, maar steeds te horen gekregen dat ze geen werk voor me hadden. Een vriendin van me die ook die dag is aangenomen, heeft eveneens nooit een opdracht gekregen.

Nu zie ik dus op de NIP-site opnieuw een advertentie waarin om freelance testers gevraagd worden, wat erg typisch is aangezien ze geen werk hebben voor reeds aangenomen testers. Ik wil het bedrijf niet zwartmaken, maar om een deceptie te voorkomen, houd deze ervaring in het achterhoofd.

• azalaia

Ik zou dit toch eens aan de kaak stellen, want met dit, Amerikaans? bedrijf iets iets mis en er zijn altijd mensen die dit niet weten en erin tuinen.

Groeten van azalaia.