mogelijke schutter

• azalaia

Als jullie in een wachtkamer op een treinstation zit en er begint opeens iemand te dreigen te zullen schieten, want doen jullie dan:

1) blijven waar je bent en je er niks van aantrekken en doen alsof je niks merkt…

2) de wachtkamer verlaten en daar pas terug te keren als die vermeende schutter daar weg is…

3) de politie en de perronchef erbij halen zodat er maatregelen genomen kunnen worden…

Zeg het maar.

Groeten van azalaia.

• Anke

Beste azalaia,

ik hoop niet dat jij die keus hebt moeten maken.

1) als je blijft zitten heb je kans dat hij schiet, want hij voelt zich genegeerd

2) loop je kans een kogel in je rug te krijgen. Krijg je de kans om weg te lopen:alarm slaan.

3) zie 2 de beruchte kogel in je rug, want krijg je de kans mensen erbij te halen?

Ik zou het zelf echt niet weten wat ik zou doen. Theoretisch heb je allerlei plannen als je iets zou overkomen, die heb ik ook. Toen er iets erg in mijn omgeving gebeurde stond ik werkelijk stijf van schrik en kon niet reageren. Later ga je denken wat er allemaal HAD KUNNEN GEBEUREN en dat is nog veel enger.

wat zou jij doen????

• azalaia

Hoi Anke, ik zou 3 doen, dan heb je 2 gedaan en maak je het af met 3 met de meeste kans dat het met een sisser afloopt.

Maar Anke, denk nog eens even heel goed na…..waarom deze topic?

Groeten van azalaia.

• Lezer

Is alles goed met je ?

• azalaia

Yep…..:D;)

Groeten van azalaia

Lezer schreef:

>

> Is alles goed met je ?

• Ellen XL

Hoi Azalaia,

Dus jij wilt even weten wat je moet doen als je agressief benaderd wordt, b.v. door iemand met een wapen.Daar zijn richtlijnen voor. Zo uit mijn hoofd weet ik nog de volgende:

* vermijdt oogcontact

* niet bewegen en niet praten

* als je toch moet bewegen of praten dan vooral langzaam, rustig en zo min mogelijk.

Dus als je zoals in jouw voorbeeld toch weg wil lopen, sta dan langzaam op en loop langzaam naar de uitgang. Als de agressor roept “he! staan blijven wat mot dat!” zeg je langzaam terwijl je voor je uitkijkt “ik ga alleen even naar de wc”. Grote kans dat ie de dappere dodo laat gaan of er helemaal vanaf ziet.

Groetjes van Ellen :D

• azalaia

Hoi Ellen, is een mogelijkheid, echter deze topic ‘'sloeg’' ergens op…….op iets of iemand……..

alleen had ik dit goed verpakt in een voorbeeld.

Er waarde hier een ‘virus’ rond, en wat doe je met virus in je pc……?

juist, opruimen.

De pc kan dit niet zelf dus moet je dat iemand (laten) doen zodat het virus geen kans meer krijgt zijn gang te blijven gaan……

Zo zit dat dus :D;):)

Groeten van azalaia.

• Anke

Ha, ha, ha die schutter heeft waarschijnlijk losse flodders geschoten of was het zijn hond????????????????

• azalaia

Ach, die schutter was eigenlijk een dierenvriend :D:D:D

Groeten van azalaia.