Humanication

• Elle

Hallo iedereen,

Ik moet/mag as maandag een cursus gaan doen bij Humanication.

Iets in de trant van “Excellence presteren”ofzo.

Nu krijg ik nogal uiteenlopende meningen over deze cursussen.

Mindfucking, Scientology etc.

Kan iemand me meer vertellen?

Alvast bedankt

Elle

• Aimer

Hoi Elle,

Laatst was er bij Zembla een documentaire over Landmark en CSA (vergelijkbaar met zoiets als Sientology), maar je hoeft absoluut niet bang te zijn, dat Humanication daaronder valt!

Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar weet door mijn werk veel over deze cursussen en de inhoud ervan. Je moet inderdaad stevig in je schoenen staan, maar de gemiddelde persoon ervaart het gewoon als een prettige en leerzame cursus.

Ga erheen, en steek ervan op wat je er van op kunt pikken, maar ik zou voor de zekerheid drie dingen onthouden:

1. Je MOET niets, wees trouw aan jezelf

2. Het kan zijn dat de organisatie probeert duidelijk te maken dat veel jouw verantwoording is, maar onthoudt, dan verantwoording vaak bij twee mensen ligt in een conflict.

3. Voel je je niet prettig, stop er dan gewoon mee, je bent niemand iets verplicht> ook je werkgever niet!

Heel veel plezier en succes!

• Lezer

Moet je dat ?

Van wie en waarom ? En wat als je het niet doet ?

Heb je die keuze ?

Heb de website bekeken en zou zeer op mijn hoede zijn.

Het belang van het bedrijf ,maar is het ook in jouw belang ?

• Jeroen

Ha Elle,

Wat goed dat je navraag doet!

Ik ben wél een ervaringsdeskundige. Bij Humanication Group heb ik de training Communication for Excellence gevolgd. Wat de training mij heeft opgeleverd is dat ik zelf steviger in mijn werk sta. Ook privé ben ik er beter van geworden.

Ik ben meer in actie; laat dingen niet meer op z'n beloop. Daarvoor gebruik ik ‘gereedschappen’ die ik tijdens de training heb geleerd.

Het nemen van mijn verantwoordelijkheid speelt daarin zeker een rol. Niet in negatieve zin, maar juist in “Welke rol kan ik spelen” en “Hoe ga ik in actie komen”.

Conflicten los in tegenwoordig makkelijker op. Ook daarvoor heb ik praktische handvaten gekregen.

Voel je je er toch niet prettig bij: Spreek het uit en … als je dat wilt: stop.

Er is niemand die tegenhoudt.

Veel succes in die training!

Jeroen

• Erik

Ha Elle

en? Heb je die cursus gevolgd?

Wat is jouw ervaring nu en je mening er over?

Ben benieuwd,

Erik.