constant aandacht willen hebben

• azalaia

Welke benaming kun je er aan geven als iemand voortdurend naar belangstelling zit te hengelen, dus steeds maar weer de aandacht van mannen wil hebben, in de picture wil staan en eigen niet meer zonder al die aandacht kan.

Een soort aandachtsverslaafde.

Steeds maar weer de bevestiging van gezien worden door mannen en voelen terwijl ze een hele goeie zeer betrouwbare vriend heeft maar die zich kapot ergert aan dit gedrag dat maar niet stopt.

Voorbeeld: hij mag geen druppel alcohol drinken ook niet in huis terwijl zij zich te buiten gaat aan hippe drankjes op een feestje met haar collega's om vooral toch maar mee te doen, stoer te doen en niet snapt dat dit gedrag schijnheilig is tegen over haar vriend. Hij mag niks, zij mag alles en zeg er vooral niks van want dan wordt ze boos.

Dit is één voorbeeld.

Is hier een benaming voor?

Groeten van azalaia.

• azalaia

'' en eigen niet meer…..'' moet natuurlijk ‘'eigenlijk’' zijn.

azalaia.

• Marri

Een slettebak? Flauw misschien, maar denk dat het aan t karakter van de desbetreffende persoon ligt…

• azalaia

Dat denk ik ook, niet omdat ze intiem is met iedereen, maar wel steeds die aandacht, op haar probeert te vestigen.

Mijn vraag is dan ook of hier een benaming voor is zoals narcisme ergens voor staat.

Groeten van azalaia.

• azalaia

Ik maakte een zinsfoutje, dus lees: niet omdat ze intiem zou zijn met iedereen, want dat is ze niet………

azalaia.

• Marrie

Ik heb geen flauw idee, vind het wel hypocriet, maar of er echt een naam of is weet ik niet!

• Ellen XL

Ja de benaming is BITCH!

• azalaia

Haha, dat is een rake benaming, maar je hebt wel gelijk, zo had ik dit nog niet gezien.

Ik bezoek elke week een man van 79 als vrijwilligster, voor wie ik de zware boodschappen haal., de krant met hem doorblader, thee drink etc.

Hij klaagt de laatste tijd over zijn 22 jarige kleindochter die dit probleem heeft.

Zijn dochter vertelt hem dit en hij dit weer aan mij.

Hij vroeg mij hoe deze afwijking heet, maar omdat ik dit niet wist beloofde ik hem eens op het internet te kijken, vandaar dit bericht.

Ik zal hem dit woord maar besparen.

Groeten van azalaia.

• julia

Hoi azalia,

jouw beschrijving past bij iemand die ik zeer maar dan ook zeer goed ken……ze heeft een theatrale persoonlijkheidsstoornis met narcistische elementen. En ik ben door haar opgevoed..! heeftrtoe geleid dat ik me altijd, overal en bij iedereen teveel voel, bang ben dat ik een ander tot last ben en dat ik het liefst onzichtbaar zou zijn. Een voor de omgeving heel nare stoornis die voor de betrokkene voortkomt uit een diep geworteld minderwaardigheidscomplex…Kun je hier iets mee?

julia

• Ellen XL

Ha, ha! Ja bespaar hem dat maar! Dan moet je ook zo gaan uitleggen…

Groetjes van Ellen ;):)