Jah..

• Maria

dus het ligt nu opeens allemaal aan mij.. hahahaha nou ja misschien wel maar er worden hier op het forum wel conclusies getrokken. Ja vijhandigheid maar niet voor niets.Als ik het allemaal wist zou ik hier niet zijn en schrijven. Ik maak ook geen vrienden hoe nederig en aardig ik ook ben. Willen jullie dat horen. Ik heb zelfs een vriendje gehad die de relatie stoptte omdat zijn ouders Nederlandse kleinkindern willen, nou zie dat maar als een compliment en maak maar vrienden. Mensen leven tegenwoordig in hun eigen cultuur, taal, huis en baan.Weinig ruimte voor andere persoonlijkheden en is er weinig ik gun jou dit en dat in je leven. Iedereen wil graag wat de ander heeft. Ik ben al 10 jaar geen fotomodel meer en de rol heb ik nooit gespeeld want ik zou niet eens weten hoe dat moet.. En er is ook geschreven dat er blijkbaar iets in mijn uitstraling zit. Misschien maar wie gaat me dat vertellen. Hoe pas ik het aan. Moet ik een rondje Centraal station doen en de mensen die me ontlopen vragen: hey mag je me niet en kan je me vertellen waarom niet want er is iets met mijn uitstraling en alleen jij weet waarom!!!!!! Hoe kan ik het veranderen als mensen daar niet open in zijn. Als ze je afsluiten, zegt meer over de ander dan over mij. Met mannen heb ik geen problemen hoor die zijn altijd open en aardig tegen me maar de vrouwen die draaien zich om als ik me probeer bij te voegen. Ik kan me ogen, lippen en lichaam niet veranderen. Dat is toch het eerste wat ze zien voordat ik uberhaupt wat zeg. Waarom reageren mannen dan niet hetzelfde als de vrouwen doen mocht mijn uitstraling zo onzettend fout zijn. Dan ben ik toch bang dat vaak de bedreiging aan de andere kant ligt en niet bij mij.

• Ronald Kremer

Nogmaals, jouw ervaring met mensen is grotendeels ook mijn ervaring, geweest en nog steeds. Feit is dat de meeste mensen zo n dikke betonlaag rondom hun hart hebben opgetrokken dat ze niet (meer) in staat zijn dit te ervaren….

Leef je met een (redelijk) open hart dan komen dingen als jaloezie/afwijzing/onbegrip/desinteresse enz. keihard bij je binnen.

De wereld leert je: ‘' je moet je afsluiten en wapenen, gewoon gericht zijn op jezelf’' Je moet overleven volgens de meesten. En dat is dan ook wat velen van ons hebben leren doen, met alle gevolgen van dien.

Het kan anders!

Ik heb vorig jaar een boekje gekocht voor mijn vrouw. Zij is erg mooi en heeft een zeer open en vriendelijke uitstraling (en ook binnenkant!).

Dat heeft vaak tot gevolg dat ze jaloerse/boze blijkken ontvangt van wildvreemden! Als ik naast haar door de stad loop en ik let erop dan is het inderdaad soms verbluffend hoe met name vrouwen soms ronduit boos naar haar kijken!!

Mannen daarentegen leven helemaal op als ze eens teruggroet met (haar gebruikelijke vriendelijke) lachend gezicht….

Ik besloot haar een boekje cadeau te doen (overigens heeft ze die nog iet gelezen)

Op het net vond ik dit over dat boekje:

Aan de hand van voorbeelden laat Antje Balters zien hoe de onderlinge omgang tussen vrouwen vaak doortrokken is van jaloezie en rivaliteit. Zij gaat op zoek naar de wortel van deze concurrentiedrang en komt tot heldere en bevrijdende antwoorden.

Zij laat zien hoe je je aan de dwang van jaloezie kunt onttrekken en zodoende je rust kunt bewaren en je vrijheid kunt heroveren. Door je zwaartepunt te leggen in de relatie met een persoonlijke God, komen de relaties met de mensen om je heen weer in balans. De lezer wordt aangemoedigd om de eeuwige concurrentiestrijd te doorbreken en als vrij en zelfstandig persoon gelukkig te worden zonder jaloezie.

Aan de hand van voorbeelden laat Antje Balters zien hoe de onderlinge omgang tussen vrouwen vaak doortrokken is van jaloezie en rivaliteit. Zij gaat op zoek naar de wortel van deze concurrentiedrang en komt tot heldere en bevrijdende antwoorden.

Zij laat zien hoe je je aan de dwang van jaloezie kunt onttrekken en zodoende je rust kunt bewaren en je vrijheid kunt heroveren. Door je zwaartepunt te leggen in de relatie met een persoonlijke God, komen de relaties met de mensen om je heen weer in balans. De lezer wordt aangemoedigd om de eeuwige concurrentiestrijd te doorbreken en als vrij en zelfstandig persoon gelukkig te worden zonder jaloezie.

Hoop met heel mijn hart dat je er iets aan hebt!

Strijd voor je hart, het is kostbaar!!!

Wat jij meemaakt zijn rechtstreekse aanvallen op je leven…het is belangrijk dat je een weg zoekt hieruit en dat je die vind. Ik ben er overigens van overtuigd dat als je zoekt je ook zult vinden!

Succes, groet Ronald

• Maria

Hi Ronald,

Ik had je site al bezocht want je schrijft mij goede zinvolle berichten en begrijp je ook wat ik voel. Mijn dank voor je tijd die je er in steekt. Ik had op jouw site ook verder gekeken en zag bij je mooie familie foto s al dat je vrouw ook zo'n warme mooie uitstraling heeft. Toen dacht ik woww wat een warme open mensen, zie je dacht ik :het is wat er binnen je zit.. en voelde dat zij ook wel misschien hetzelfde had ervaren maar zag al snel dat zij al weet om er mee om te gaan. Wat jij hier boven schrijft over uitstraling heb ik in mn leven een paar keer mogen horen van mannen en enkele bedrijfstrainers maar nooit van een vriendin. Ook onbekende mannen op straat die niets echt niets wilde maar die dat gewoon kwijt wilde.

Maar ik heb het niet kado gekregen ik heb er heel veel pijn voor moeten lijden en daarom heb ik ook nooit niet besloten om niet voor mn hart te vechten. Vandaar m n vijhandigheid omdat ik weiger zo gesloten en kil te worden als sommige mij buitensluiten. Ik heb , als ik wil, hele krachtige dagen, dan kan niet niemand me raken en laat ik iedereen voor wat ie is. Nu ik even denk ik dan. Maar dat hou ik niet lang vol want daar jaag ik mensen mee weg terwijl ik het omgekeerde wil hebben. Maar leuk om te doen is het wel, een kracht die ik niet kan omschrijven en om eerlijk te zijn weet ik dan dat ik door God begeleid wordt. Mar goed, de afgunst en hoe mensen elkaar afsluiten, begrijpen zal ik het nooit doen omdat ik geen jaloerzie ken, ik kom uit een gezin van 7 kinderen en mn moeder heeft gelijk korte metten gemaakt met jarloerzie.. Ik heb geleerd te delen, lief te hebben en anderen ook eens wat te gunnen.

Ik ga het boek die je noemt eens bekijken en ook heb ik de cursus Waarom Jezus aangevraagd. Ben heel benieuwd.

• Ronald Kremer

Hoi Maria!

Benieuwd hoe het je inmiddles vergaat!

Laat nog eens iets horen….

Groet Ronald