narcist?

• prikkertje

alweer gelijk jmf.

kinderen worden ouder en die gaan het ook merken. pfffff ene kant denk je kids hebben pa en ma nodig. andere kant…zonder pa gaat het beter. dit is echt vreselijk moeilijk….en hij kan ECHT (als hij wil) anders zijn. (dat maakt het zo moeilijk) kan ik op een andere manier met u praten als via dit prikbord?

Je zou als ondersteuning Centaury van de Bachremedies in kunnen nemen.

Hij vraagt van je, je grenzen duidelijk aan te geven, heb je daar moeite mee??

als jij je houding verandert dan kan hij zijn houding ook veranderen.

sterkte

• prikkertje

hi www,

ik zit gespannen naar antwoorden te lezen van anderen. wat bedoelt u precies? ik heb geen moeite om me bloot te geven. ik wil er alles aan doen.

• Jmf

Prikkertje,

Je overvalt me, maar ik zal je vraag in overweging nemen.

Groet,

Jmf

• prikkertje

en nog een vraag. Kinderen merken dat er “iets niet klopt”. wat is verstandig? moet je ze in het ongewissen laten of vertellen dat…….? kids zijn 11, 15 en 19 jaar. wat kan je wel en niet vertellen? nog even voor de duidelijkheid, we wonen al 3 jaar niet meer bij elkaar maar hij is hier elk weekend.

• Lezer

Het ga je goed.

Ik heb te doen met je kinderen.

Het gaat niet over bloot geven het gaat over grenzen aangeven.

Waar liggen jouw grenzen, heb je grenzen of laat je toe dat een ander die aan alle kanten overschrijd?

Neem de tijd om dit “probleem” onder ogen te komen.

Jouw man laat je in een spiegel kijken door zijn gedrag, helaas is het je blinde vlek en is het lastig te zien. Wat wil hij je duidelijk maken? wat moet je er van leren? Leer je het niet dan kom je het in een andere relatie ook tegen eventueel in een relatie met je kinderen.

Lastig gedrag vraagt in het algemeen om het stellen van grenzen, vandaar mijn vraag. Grenzen die je van binnen uit komen.

Centaury van de Bach remedies help bij het stellen van grenzen, het ondersteund het proces. Bach remedies kan je kopen in een reformhuis.

Er ligt nu in de AH voor € 4,- het boek: Waarom mannen liegen en vrouwen altijd schoenen kopen.

Het beschrijft de verschillen tussen mannen en vrouwen en geeft tips om de communicatie te verbeteren.

• Jmf

Je kunt me wel mailen.

Als je op m'n naam klikt komt er een mailadres tevoorschijn, dat kun je gebruiken.

Maar even voor alle duidelijkheid: ik ben ook maar gewoon uit de klei getrokken, dus weet ook niet of ik je kan helpen of op weg kan helpen.

Groet,

Jmf

• Douce

Serieuze tip:

Eigen verantwoordelijkheid gaan dragen i.p.v. de oplossingen door andere laten bedenken. Minder prikken, heb je meer tijd voor je kinderen en sta je uitgerust op om met plezier de nieuwe dag tegemoet te treden.

Als je nu nog niet weet wat je de kinderen (ik houd niet van het woord kids…) kan vertellen, heb je daar in het verleden kennelijk ook nog niet veel over nagedacht.

Stop met het oeverloos drammen en doe iets met je leven, zeker in het belang van je kinderen. Wie is hier nu eigenlijk de grootste narcist?

Gr. Douce

• prikkertje

Jeetje Douce,

ik schrik van deze reactie. Het laatste wat ik wil is dat ik de kinderen tegen hun vader af ga zetten. Omdat ze nu met vragen komen, zoek ik advies bij mensen met kennis (?) prikken doe ik op een tijdstip dat ze in bed liggen of buiten aan het spelen zijn. Was u het overigens niet die schreef dat je de term “narcisme”aan een deskundige over moet laten?

sorry maar uw reactie komt mij heel vreemd over. En drammen….hoezo…ik zit bordevol vragen. ik dacht dat dit prikbord daarvoor bedoeld was.:-(