wie heeft raad

• j

Hallo,

Ik zit met een probleem, maar kan niet zo één twee drie uitleggen wat het is.

Ik ben 37 jaar en heb in 1999 een (lichte) burn out gehad, ik had 7 dienstjaren bij deze werkgever achter de rug en kreeg het steeds slechter naar mijn zin. Vanuit deze situatie (ziekteverlof) ben ik bij een nieuwe werkgever begonnen waar ik na 6.5 jaar (vorig jaar) ontslag heb genomen (hetzelfde verhaal) de situatie waarin ik zat en waar ik me niet gelukkig bij voelde.

Ik dacht vorig jaar, ik neem de tijd om eens goed na te denken wat ik dan wel wil, maar ik blijf piekeren en kom er niet uit.

Als ik denk een beroep leuk te vinden dan kan ik dit heel erg romantiseren, Zo vol als ik hier over kan zijn, zo snel is de gedachte weer verdwenen bij het zien van andere beroepen puntje bij paaltje er deugd nu helemaal niets.

Mijn hoofd blijft malen ik kan me nergens bij concentreren (adhd in mijn hoofd) en er zijn maar weinig dingen die me gelukkig maken.

Hoe moet ik hier nu mee om gaan, moet ik hulp gaan zoeken en zoja bij wie.

In afwachting

j

• Collie

als jij hier zoveel last van hebt is dat reden genoeg om eens bij een psycholoog langs te gaan. Je huisarts weet adressen bij je in de buurt van eerstelijnspsychologen, deze moet je meestal (deels) zelf betalen, afhankelijk van je ziektekostenverzekering.

Je zou ook een verwijzing kunnen vragen naar het ggz of riagg om daar eens met een psycholoog te spreken. De kosten daarvan worden vergoed door het AWBZ…

• Martin

En die psycholoog zal je waarschijnlijk doorverwijzer naar iemand die je gaat helpen met het maken van keuzes.

• Collie

ook een psycholoog kan je helpen bij het leren maken van keuzes…