Hai,
Ik heb even wat wijze raad nodig en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ben een jonge meid van 30 jaar en heb sinds 4 maanden een relatie waarvan ik er al 3 samenwoon. We kwamen elkaar tegen en het was gelijk raak.
Nu weet ik het niet meer. Ik weet niet of ik nog verliefd ben! Ik word er gek van. Lig soms 's nachts wakker, voel me rillerig, last van rusteloosheid/onrustigheid. OM gek van te worden. Dit is pas van de laatse week. Hiervoor dacht ik weeleens mmm ik weet het niet maar dan keek ik naar m en dan dacht ik ja.
Nu heb ik dat nog steeds. Het ene moment denk ik: ik wil niet meer en het andere moment heb ik vlinders in mijn buik en smeek ik m in tranen om me alstjeblieft niet te laten gaan. Gek word ik er van. Als je niet meer verliefd bent vooel je dat toch. Nu is het zo dat deze gevoelens het sterkste opspelen een week voor ik ongesteld moet worden en een week na mijn ongesteldheid, ook heb ik het idee dat het sinds het plaatsen van een spiraaltje erger is geworden. Zou het iets hormonaals kunnen zijn, maar als dat zo is dan zit de gedachte er toch of..
Ik kan mezelf met deze gedachtes helemaal gek maken.
Met vrienden heb ik het er overgehad en zij zeggen: Je straalt nog als je over m praat en je glunderd. Zij denken dat het aan de hormonen ligt of aan dat ik iets mis in mezelf.
Had voor dat ik aan deze relatie begon namelijk ook al vaak een onrustig gevoel en weet niet waardat vandaan komt, op één of andere manier had ik verwacht dat dat door een relatie weggenomen zou worden. Niet dus..
Qua relatie heb ik nooit een goed voorbeeld gehad; mijn ouders hadden altijd ruzie en geen liefde in huis, ik had veel ruzie thuis, mijn broer heeft nooit een goede relatie gehad.. Ik heb wel eens het idee dat ik een verkeerd voorbeeld van relaties heb.. Dat ik er teveel van verwacht.
Soms denk ik ook dat ik het mezelf niet gun. Wie ik zo'n relatie maar ik, ik kan toch niet gelukkig zijn.
Ik heb hierover ook met mijn vriend gepraat en hij vind het allemaal moeilijk en hoopt dat het aan de hormonen ligt. Hij wil graag dat ik er achterkom waar de twijfel vandaan komt. Hij wil niet nog een keer alleen staan. Hij is echt echt gek op me, daar twijfel ik niet aan en is heel heel lief voor me.
Ik hooop dat dit een beetje een duidelijk verhaal is. Kan iemand mij helpen of zal een psycholoog goed voor mij zijn om een beetje inzicht in mij zelf te krijgen.