niet leuk buiten

• sjaak

Hallo,

Ik zit met een dagelijks probleem. Ik heb grote moeite met kleding en uitstraling.

Ik krijg elke dag weer afwijzing en afkeurende en boze blikken naar me toe.

Nu weet ik van mezelf dat ik in het leven veel bereikt heb, en dat ik een goed persoon ben. Op mijn werk heb ik ook veel bereikt, meer dan sommige collega's.

Alleen kan ik het niet tonen.

Eigenlijk heb ik een dubbel leven, op het werk in uniform wordt ik voor iets redelijk hoogs aangezien (dat weet ik ook), maar buiten na het werk wordt ik met de nek of afkeurend aangekeken, of niet.

Het breekt me zo langzamerhand een beetje op. Kan iemand me helpen met advies en/of hulp hoe ik het kan oplossen?

(ik heb wel zelfvertrouwen, maar het lijkt gewoon niet over te komen, op straat lijk ik wel een afkeurartikel, en dat dagelijks.

(ik ben een man van in de 40)

• Lezer

Wat spook je dan uit dat je met de nek wordt aangekeken ? Misdraag je je ?

• Inge

Ja dat vroeg ik mij ook al af eigenlijk.

Inge

• Ellen XL

Het kan zijn dat je denkt dat de mensen op een afkeurende manier naar je kijken.

Daar word je steeds onzekerder van, dan ga je je daarnaar gedragen (misschien een beetje schichtig of zo) en dan gaat het mekaar versterken.

Misschien kan je eens samen met een vriend of familielid de straat op gaan, dan heb je ten 1ste afleiding en ten 2de kan die persoon ook eens kijken of de mensen echt zo naar tegen je doen.

Verder zou ik dan in de vrije tijd ook eens naar buiten gaan waar niet zoveel mensen zijn. Een eindje fietsen in de natuur of een strandwandeling b.v. en even niet te veel naar de mensen kijken. Je kan ook nog een zonnebril of een basebalcap op doen.

In geen geval gaan blowen, dan wordt het erger.

Groetjes van Ellen

sjaak schreef:

> Nu weet ik van mezelf dat ik in het leven veel bereikt heb,

> en dat ik een goed persoon ben. Op mijn werk heb ik ook veel

> bereikt, meer dan sommige collega's.

> Alleen kan ik het niet tonen.

Waarom zou je willen tonen dat je veel bereikt hebt in het leven en in je werk???

Wil je uitstralen dat je belangrijk bent ook buiten je werk?

Jammer dat anderen daar geen boodschap aan hebben.

Ik doe er maar een gooi naar nav de informatie die je geeft bij je vraag, maar ik zou zeggen: kom van je eigen gemaakte voetstuk af en begeef je weer onder de gewone mensen.

• wana

volgens mij is het belangrijker hoe jezelf in je vel zit dan hoe de buitenwereld je behandeld.

Ook kan het helpen familie en vrienden om je heen te verzamelen die wel beter weten en je kennen.

Ik begrijp niet zo waarom je zo ‘schermt’ met je arbeidsstatus..al was je bankdirecteur! Het lijkt erop dat je het effect van je uniform mist in de blikken van je omgeving als je in gewone kleren rondloopt.

Persoonlijk denk ik dat dit voornamelijk jouw perceptie is en niet dat van anderen..

zelf heb ik een op het eerste oog geen zichtbare handicap en zie er bovendien ook nog es uit als jonge vlotte meid.

Mensen kunnen op me reageren alsof denken dat ik op klaarlichte dag straalbezopen ben (ik waggel immers laveloos!) of alsof ik een lui donder ben (ze zien me nooit wat doen! en zelfs te beroerd om even te rennen voor de bus dus de chauffeur denkt ook bekijk t maar!) bovendien heb ik de ene dag een hulpmiddel en de andere dag niet (aansteller!) en ook speciaal vervoer om naar n terrasje te gaan (die flest de boel!)

kortom, ‘voer’zat voor wat ‘men’er allemaal niet van denkt en soms wordt ik ook ronduit onbeschoft benaderd door mensen die denken te weten hoe het met deze meid zit.

Ik weet beter en blijf netjes en geniet van als ik goed te pas ben!

ga echt geen verantwoording afleggen aan wildvreemden er zijn er genoeg die beter weten en de belangrijkste: ikzelf!

wat ik hiermee wil vertellen dat je je werkelijk niet druk moet maken maar gewoon genieten van wie je bent en wat je doet! het geeft kracht en plezier.

• sjaak

Ik misdraag me totaal niet, en op een voetstuk sta ik ook niet,

waar ik last van heb is dat ik elke dag afgekeurd wordt, ik kan ook niet echt gewoon gezellig buiten lopen of uitgaan, elke keer afkeurende blikken .

Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik overkom.

• wana

vraag mensen in je omgeving die je vertrouwd wat hun denken dat er aan de hand is.

misschien is het gewoon n kwestie van n nieuwe garderobe (of n schone! hihi)

een fris nieuw kapsel of is er meer aan de hand en kan je aan therapie denken.

die afkeurende blikken wat als jij die nou eerst leert negeren en gewoon je gang gaat met gezellig buiten lopen?? laat ze! hun afkeuring is toch niet terecht?? nou dan!

laat ze t rambam krijgen en je er niet onder krijgen! dat zijn mensen met afkeurende blikken namelijk helemaal niet waard,je geeft ze veel te veel macht! hou je taai.

• sjaak

Ik vind mijn status niet interessant, het verschil valt me alleen op.

• azalaia

Waarom loop jij constant te letten op alles en iedereen om te zien met wat voor blikken mensen jouw aankijken.

Dat is jouw probleem toch niet of wel soms…

Hangt jouw leven af van de afkeurende blikken van anderen?

Dan ben je wel heel erg onzeker over jezelf, wie en wat je bent.

Zie je eruit als een groen marsmannetje, of als een op z'n einde lopende aids patient?

Groeten van azalaia.

sjaak schreef:

>

> Ik misdraag me totaal niet, en op een voetstuk sta ik ook

> niet,

> waar ik last van heb is dat ik elke dag afgekeurd wordt, ik

> kan ook niet echt gewoon gezellig buiten lopen of uitgaan,

> elke keer afkeurende blikken .

> Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik overkom.