Kopiergedrag

• Daphne

Hallo, ik loop al een tijdje rond met een vraag. Iemand in mijn naaste omgeving, die mij waarschijnlijk niet aardig vind kopiert mijn gedrag. In het begin dacht ik ben ik nu gek aan het worden ,maar na een aantal maanden verder kan dit geen toeval meer zijn. Het zijn weleens waar kleine dingen, zoals ik bijvooorbeeld plantjes heb geplaats in de tuin, doet die persoon het ook een aantal dagen later maar dan meer. En zo zijn er nog meer dingen opgevallen.

Mijn vraag is ook heeft iemand hier ervaring mee en hoe moet je daar mee omgaan. Oja die persoon negeerd(of doet alsof) mij . Als ze me tegenkomt groet ze niet maar draait haar hoofd om.

• Collie

terug negeren zou ik zeggen… Dan hoef je jezelf ook niet meer te storen aan haar/zijn kopieergedrag…

Oplossen kun je het toch niet.

• Daphne

Dat is denk ik ook het beste Collie. Maar het is raar als je iets van jezelf terug ziet. En negeren doe ik toch al maar soms is dat wel eens moeilijk als je er elke dag mee wordt geconfronteerd. Stug volhoeden denk ik dan maar.

• Collie

Denk ook dat het de enige oplossing is… en wanneer je het lang genoeg volhoudt zul je het misschien niet meer zo opmerken op den duur…

Daarbij, misschien is die dame wel niet creatief genoeg om haar eigen ding te bedenken, probeer het maar te zien als een, welliswaar wat vreemd, compliment over jouw goede smaak… ;)

• Daphne

Liever heb ik op een andere manier complimenten.

Het speelt nu al zo'n 3 jaar en vooral het negeren vind ik vervelend, dat je elkaar niet gewoon gedag kan zeggen. Het ligt niet in mijn aard om zo met andere om te gaan. helaas kan dit niet anders en dat houd me wel bezig.

• Collie

Zonde van je energie eigenlijk…

• Tyrone

Pak haar kopieerkaart af, dan kan ze je niet meer kopieëren! :-)

Maar nu even serieus: gewoon negeren, gaat vanzelf over. Dat mens spoort niet.

• weet er alles van.....

Ja, dat heb ik meegemaakt tot in het extreme.

Vriend van mij had een nieuwe vriendin, die zich precies zo kleedde als ik.

Eerst wilde ik het ook niet geloven maar op een geven moment dacht ik dat ik hallucineerde toen ik mijzelf zag staan in precies dezelfde kleren, zelfde sierraden, tas en schoenen.

Iedere keer als ik iets nieuws had , had zij het kort daarna ook.

Zelfs haar haar verfde ze in dezelfde kleur.

Echt bizar.

• Daphne

hoe ben je daar dan mee omgegaan? Het is hier (gelukkig) nog niet zo dat ze dezelfde kleding aan kan. (ik ben namelijk ook een stuk slanker)

Wel zie je dat ze als ik b.v. een knuffel aan mijn man of kinderen geef ,zij dat ook doet zodra ik in haar zicht kom.

Maar goed zoals Colli ook al vertelde het is zonde van je energie. Het is fijn om dit even te kunnen delen ,dat maakt het ook minder beladen.

Bedankt voor jullie reakties.

• ella

hoi daphne,

Aangezien het redelijk onschuldige dingen zijn( maar dat wil niet zeggen dat het niet storend is!) en deze persoon volgens mij niet heel belangrijk voor je is kun je het mischien met een beetje humor oplossen. Doe iets geks of iets opvallends.Of doe heel veel tipysche dingen achterelkaar zodat ze dan wel heel erg demonstratief je moet nadoen. Of copier haar terug. Of groet haar hardop en noem haar naam erbij wanneer ze haar hoofd wegdraait. Zo wordt zo toch hoe dan ook op en bepaalde manier met haar eigengedrag geconfronteerd.

lijkt me best vervelend zoiets

sterkte ermee